10 А клас ( профільний)
Урок Осморегуляція пар.51
Тема 4 Спадковість і мінливість
Урок Шляхи передачі спадкової інформації пар.56
Урок Гени і геноми
Урок: Всуп Міждисциплінарні звязки біологіі та екології
пар.1
Властивості живого
Урок Рівні організації біосистем
пар.2
2.
Теорія В.І Соболь 10 клас пар.2 Презентація "На Урок"
Урок Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.
пар.4
Презентація "На урок"
Тема1. Біорізноманіття
Урок Біосистематика
Клітинні форми життя
Біорізноманіття
Урок Прокаріоти
Значення
Еукаріоти
Сучасна система Еукаріотів
Для виконання завдання на стор.45
Гриби
Сучасна систематика тварин
Урок Прокаріоти
Значення
Еукаріоти
Сучасна система Еукаріотів
Гриби
Сучасна систематика тварин
Ківі- Нова Зеландія
у півпустельних степах Середньї Азії Казахстан, Таджикистан)
Зміни Біорізноманіття.
Інвазії
ТЕМА: ОБМІН РЕЧОВИН І
ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ
Зміни Біорізноманіття.
Інвазії
ТЕМА: ОБМІН РЕЧОВИН І
ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ
Неорганічний компонент клітини
Наслідки надлишку та нестачі Фосфору, Калію, Сульфуру, Нітрогену, Феруму, Магнію у рослин
Метаболізм
Клітинний транспорт речовин
Транспортна система рослин
Пригадайте!
*******************************************************
Урок: Постембріональний розвиток людини
https://www.youtube.com/watch?https://www.youtube.com/watch?v=zBw8vMvRS_E
Теоретична база пар.64
Бажаю успіхів!
Контрольний тест за кодом доступу.
Тема " Репродукція та розвиток" повт. параграф 53- 58. 61-63
Тількі 1 спроба.
Час виконання 40 хвилин
Урок: Особливості репродукції людини у зв'язку з ії біосоціальною природою
(пар 62)
1. Біосоціальна сутність репродукції людин
Поняття -"ГЕНДЕР" як соціально- біологічне визначенн
2. Репродуктивне здоров'я
3. Репродуктивна медицина
Схема штучного запліднення
Вивчить пар. 62.
Урок: Ембріогенез людини
https://www.youtube.com/watch?v=0DqNpqjOClk
2. Ембріональна індукція
3. Зародкові оболонки
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-z-biologii-embriogenez-ludini-233941.html
Теоретична база пар. 63
13.05.20.
10 А Код доступу 726973
Урок: Суть та біологічне значення запліднення (пар.61)
Оогамія
Порушення запліднення
Теоретична база пар. 61. Повторити пар.56-57.
Бережить себе.
Нагадую, надсилаємо завдання тількі з поміткою для виконання "письмово"! В день уроку за розкладом, до 18.00. Дякую за розуміння.
Оогамія
Порушення запліднення
Теоретична база пар. 61. Повторити пар.56-57.
Бережить себе.
Нагадую, надсилаємо завдання тількі з поміткою для виконання "письмово"! В день уроку за розкладом, до 18.00. Дякую за розуміння.
06.05.20.
Увага!
Готуємось до контрольної перевірки знань ( тест) 21.05.20. 12.00 - 13.00
Урок: Онкологічні захворювання. Онкогенні чинники ( пар.59)
1. Фізичні і біологічні онкогенні чинники
2. Профілактика онкозахворювань
3. Діяльність опрацюйте таблицю стор.234
Проконтролюйте свій психоемоційний стан. .
Позитивних вам емоцій.
Урок: Мейоз. Гаметогенез людини. Статеві клітини (пар.60)
1.Мейоз.
2. Гаметогенез
3. Будова гамет
Вивчить будову статевих клітин, порівняйте за ознаками таблиці на стор.238.
Розв'яжіть вправу на стор.238.
Теоретична база пар 60.
29.04.20. 10В 10А
Урок: Ріст і розвиток клітин( пар.57)
Ключові терміни: Цитогенез. Детермінація клітин.
1.Закон переходу кількості в якість в життєвому циклі клітин. Поміркуйте! стор.223
2.Цитогенез як ріст і розвиток клітин
3.Цитодиференціація. стор.224
4.Детермінація
Урок:Старіння та смерть клітин.( пар. 58)
Ключові терміни.: Апоптоз. Некроз.
1.Ознаки старіння клітин.
2.Апоптоз. Некроз.
3. Порушення клітинного циклу.
24.04.20.
10 Г - ваше завдання може відрізнятися від завдань 10 А, 10В !!!
Тести по коду доступу -для всіх!
Завдання в зошитах ( тількі з позначкою "письмово") виконуються і надсилаються в день уроку за розкладом. До 18.00
Код доступу 847146
22.04.20
10А, 10В !!!
Завдання в зошитах ( тількі з позначкою "письмово") виконуються і надсилаються в день уроку за розкладом. До 18.00
Вітаю.Урок: Трансплантація тканин і органів у людини.( п.55)
1. Досягнення сучасної трансплантології.
2. Завдання сучасної трансплантології
https://www.youtube.com/watch?v=b2-1zM7r90Q
2. Завдання сучасної трансплантології
https://www.youtube.com/watch?v=b2-1zM7r90Q
https:/www.youtube.com/watch?v=Ox5hYHMyVbg
2. Зробить висновки. Оцініть найближчі перспективи трансплантології. Теоретична база пар. 55
Урок: Репродукція клітин. ( п 56)
1. Пригадайте типи поділу клітин.
2.Заповнить таблицю, та виконайте вправу 1,2 на стор. 222 https://www.youtube.com/watch?v=3FXNmDlt1f8
15.04.20. 10 В, А
17.04.20 10 Г
Тема: Репродукція та розвиток.
Нагадую! Виконуємо письмово чітко, змістовно на 1 стор. тількі завдання з позначкою "письмово", надсилаємо в день уроку до18 год. Деякі роботи незрозумілі що до чого і навіщо...
Нагадую! Виконуємо письмово чітко, змістовно на 1 стор. тількі завдання з позначкою "письмово", надсилаємо в день уроку до18 год. Деякі роботи незрозумілі що до чого і навіщо...
Урок: Репродукція як механізм забеспечення безперервності їснування видів. (п. 53)
1. Поміркуйте! Пояснить сутність репродукції на різних рівнях. стор. 202.
Пригадайте форми розмноження тварин. Біологічне значення репродукції.
2. Опрацюйте параграф 53
3. Заповніть таблицю: Порівняльна характеристика форм розмноження. стор 210.(письмово, чітко!)
Теоретична база: пар. 53
Урок: Особливості регенерації організму людини.( п.54)
1. Пригадайте, що таке регенерація? Типи і рівні регенерації.
2.Чинники впливу на процеси регенерації в організмі людини. стор. 213
3.Заповніть таблицю: Порівняльна характеристика видів регенерації. стор.214 (письмово)
Теоретична база: пар 53- 54, повторення з курсу "Біологія тварин".
Рекомендую додаткове читання "Трансплантація тканин та органів
22.04.20
Теоретична база: пар 53- 54, повторення з курсу "Біологія тварин".
Рекомендую додаткове читання "Трансплантація тканин та органів
22.04.20
08.04.20. 10 В, 10А
10.04.20. 10Г Вітаю!
Урок: Закономіоності розподілу алелів у популяціях. (50)
Ключові терміни: Генетика популяцій. Закон генетичної рівноваги. Закон гомомологічних рядів спадкової мінливості.
1. Генетика популяцій, ії значення в етології, систематиці, медиціні.
2. Суть закону генетичної рівноваги. (Закон Харді- Вайнберга). стор. 196-197
pp + 2pq + qq =1 (100%)
- ідеальна популяція
-реальна популяція
Зробить висновок про значення закону.
3.Закон гомологічних рядів спадкової мінливості.
М. І. Вавілов.
- Висловіть свої судження щодо практичного значення законів М.І.Вавілова. стор.197-198
Діяльність за бажанням
4.Результат. Перевірте свої знання, завдання для самоконтролю на стор. 199. Базова теорія пар. 50.
Урок: Сучасні завдання медичної генетики. (51)
Ключові терміни: Медична генетика. Генотерапія.
1. Сучасні завдання медичної генетики.
2.Медико - генетичне консультування стор.200-201
.
3. Успіхи та перспективи генотерапії
4.Зробить висновки
Оцініть етичні і соціальні проблеми сучасної генотерапії.
Діяльність Розв'язування вправ за бажанням.
Це цікаво! Види терапії стор. 202
5. Результат. Перевірка знань- самоконтроль. стор. 203.
пар. 51-52, повт пар. 48-49
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE&t=110s
https://www.youtube.com/watch?v=1gpBNTB-dSY
пар. 51-52, повт пар. 48-49
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE&t=110s
https://www.youtube.com/watch?v=1gpBNTB-dSY
1.04. 20. 10 В, А
03.04.20. 10 Г Вітаю вас!
Тема: Спадковість і мінливість
Урок: Генетичний моніторінг в людских спільнотах
"Важливість ранньої терапії розладів аутистичного спектра (РАС) навіть не заперечується й універсальний скринінг допомагає нам зрозуміти, хто саме з дітей в зоні ризику", – каже директор Вашингтонського центру раннього дослідження аутизму Венді Стоун. Однією з проблем скринінгу було те, що його рідше проходили діти з сімей з низьким рівнем доходу та з меншин.
Отже, скринінг у медиціні це система первинного обстеження груп клінічно безсимптомних осіб з метою виявлення випадків захворювання.
Тутанхамон мав кілька генетичних відхилень! батько- Ехнатон дружина- Анхесенамон
Ключові поняття: Генетичний моніторінг. Скринінг. Молекулярно- генетична диагностика.
Чули? Слова незнайомі, але не дивно. Давайте розберемось.
1. Поміркуйте! Що таке моніторінг? Де ви зустричали це поняття? Згадали? Молодці!
Тепер подивиться що таке генетичний моніторінг. стор. 188 Що можно контролювати за його допомогою?
Генетичний моніторінг - це сукупність заходів для відслідковування появи та поширення спадкових зазворювань.
Наведить приклади спадкових захворвань. Як вони успадковуються?
2. Тепер давайте з'ясуємо що таке Скринінг - англ. "сортування"
і для чого його здійснюють. Працюємо на стор. 188-189. Зверніть тувагу на ілюстрації.
Пренатальний скринінг новонароджених
температурний скринінг на COVID- 19
скринінг на аутизм
Кількість випадків аутизму зростає.
За даними Центру з контролю та профілактики США аутизм діагностують у 1 дитини з 59. Але як показує нещодавнє дослідження, загальний скринінг на аутизм не виявляє розлад вчасно у більш ніж половини випадків, пише Healthline.
Це означає, що багато дітей залишається без своєчасного лікування.
Це означає, що багато дітей залишається без своєчасного лікування.
Скринінгову програму пройшов 91% дітей.Але лише 47,8 % дітей пройшли скринінг у віці між 18-24 місяцами
"Важливість ранньої терапії розладів аутистичного спектра (РАС) навіть не заперечується й універсальний скринінг допомагає нам зрозуміти, хто саме з дітей в зоні ризику", – каже директор Вашингтонського центру раннього дослідження аутизму Венді Стоун. Однією з проблем скринінгу було те, що його рідше проходили діти з сімей з низьким рівнем доходу та з меншин.
Отже, скринінг у медиціні це система первинного обстеження груп клінічно безсимптомних осіб з метою виявлення випадків захворювання.
3. Тепер розберемось з методами молекулярно- генетичної диагностики.
Діяльність. Випишить назви і суть методів стор. 189-190.
Діяльність. Випишить назви і суть методів стор. 189-190.
Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. Базова теоретична основа параграф 48, 52 Проявіть творчість. Створить міні - проект за темою Скринінг- програма для новонароджених.
Ставлення. Як за допомогою досліджень ДНК виявляють туберкульоз?Оценіть переваги молекулярно- генетичних методів перед туберкуліновою пробою -тестом Манту.
Бажаю успіхів!
Людина - біосоціальна істота, творець культури та ії творіння.
Урок: Особливості генофонду людских спільнот
Урок: Особливості генофонду людских спільнот
Мета: сформувати поняття про різні популяції і генофонд, з'ясувати механізми впливу біологічних чинників на формування генофонду популяції.
Ключові поняття: Популяції людини. Генофонд популяції. Генетична характеристика популяцій.
Пригадайте! Що таке популяція, геном, генотип, генофонд?
Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського. !5 млн одиниць зберігання!!!
Поміркуйте! Чому наведений саме цей приклад? Побудуйте асоціативний ряд з поняттям генофонд популяції.
Поміркуйте! Чому наведений саме цей приклад? Побудуйте асоціативний ряд з поняттям генофонд популяції.
1. Давайте розберемось. Що видрізняє популяціі людини?
Для цього необхідно пригадати в чому суть біосоціальної природи людини. стор. 192. Зробить висновок.
Для цього необхідно пригадати в чому суть біосоціальної природи людини. стор. 192. Зробить висновок.
2. Випишить характерні особливості генофонду популяцій людини. стор. 193
https://www.youtube.com/watch?v=Q7tWfDBl9-c
https://www.youtube.com/watch?v=Q7tWfDBl9-c
Зверніть увагу на поняття " генетичний вантаж" як негативний чинник розвитку людства .
3. Розкрийте роль біологічних чинників на формування генофонду популяцій людини. опрацюйте текст стор. 193.
Діяльність. Дайте порівняльну характеристику популяції людини і популяції тварин. Заповніть таблицю стор. 194.Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. стор. 195 Базова теорія -параграф 49, 52
Біологія + стародавня історія
Це цікаво!
Таємниці Тутанхамона. Пам'ятаєте інбредні шлюби?
Тутанхамон мав кілька генетичних відхилень! батько- Ехнатон дружина- Анхесенамон
Діти Тутанхамона
Проведить дослідження і поясніть причини появи психічних і фізичних вад дітей в інбредниї шлюбах.
Бажают успіхів