11 клас


  

2020- 2021 н. рік.
****************************************


 Вітаю вас.
 05.05.
 Урок: Трансплантологія. Репродуктивна медицина. пар.59




2.



 3. Опрацювати пар. 59. Підготувати повідомлення за вибором.

Урок: Генна інженерія пар. 60.

Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології

Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології








Транзгенні та химерні організми" - презентація з хімії

Химерні та трансгенні організми - презентация онлайн
 Параграф 60.



26.04.

Урок: Вчення М.І. Вавілова
 Ключове поняття: Центри походження культурних рослин. пар.57.

1. Культурні рослини. стор.222
 2. Центри походження культурних рослин


















3. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості М.І. Вавілова.





4. Параграф 57.
Результат стор. 225.


Урок: Застосування результатів біологічних досліджень в медицині пар. 58 - 59

1. Опрацюйте пар 58- 59
 Які теоретичні основи та напрямки сучасної   медицини? стор. 229
2. Підготуйте коротке усне повідомлення:   *внесок вітчизняних вчених в розвиток             медицини. стор. 228
 *можливості та перспективи                   репродуктивної  медицини.
 *досягнення трансплантології.

Презентація "Особливості репродукції людини у зв'язку з її ...



19.04.

 Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, медицині, біотехнології.

Урок: Застосування результатів біологічних досліджень у селекції  пар.55
Ключовий термін: Селекція
1. Селекція як наука





Напрямки селекційних досліджень стор. 215





2. Внесок вітчизняних учених у розвиток селекції стор.216. 
Усне повідомлення за вибором.
 3. Діяльність стор.217
Помологія (від латинської pomum — плід, фруктове дерево і грецької logos — слово, вчення, розум) — наука про сорти плодових і ягідних рослин, відгалуження ботаніки.
Помологічні дослідження фокусуються, переважно, на розвитку технологій культивування нових сортів фруктових дерев, вивченні їх фізіології. Метою помології є виведення дерев з підвищеною якістю фруктів, покращення продуктивності дерев, зменшення витрат на продукування фруктів.
 4. Параграф 56.

Урок: Сучасні методи селекції пар. 56
1. стор. 218-219
Ключові поняття: Добір. Гібридизація. Індукований мутагенез. Поліплоідізація. Гетерозіс.

2. Генетичні основи гетерозису стор.219-220





Презентация на тему: "Методы селекции животных".

3. Методи генетичної інженерії в сучасній селекції стор. 220

3. Параграф 56.


12.04. 11 В
14.04 11 Г А
 Урок: Узагальнення теми "Сталий розвиток та раціональне природокористування." 
стор. 213. 

 Захист практичної роботи №3
 Контроль знань. 
А.
1.Глобальні екологічні проблеми. 
2.Види забруднення довкілля.
3.Наслідки забруднення.
Б. 
Тестування . 

Код доступу 1697620
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

16.03- 29.03 - заміна

05.04.
Екологічна політика в Україні пар. 52(озн)
 Мета: сформувати знання про екологічну політику в Україні, Червону Книгу, Зелену Книгу, Чорні списки. Вміти пояснювати роль законодавства України та міжнародних угод.
Урок: Червона Книга та Чорний список тварин.
Зелена Книга україни. пар. 53, 54.



1. Структура Червоної Книги України стор. 205





Червоний список.
2. Роль людини у зникненні тварин (приклади, обгрунтування).
3. Порівняння Зеленої та Червоної Книги.
 4. Опрацювати пар 53.
 
Урок:
 1. Практична робота  №3 стор. 206- 207.
" Оцінка екологічного стану свого регіону"
Роботу оформлюємо як Міні - проект с додатками.
 2. Узагальнення теми. Просемінар - питання стор. 213. (за вибором)
 Повторити пар.46- 54.

Дотримуйтесь чистоти при відпочиноку на природі! - 9 Липня 2019 ...
01.03.
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування.

Урок: Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні пар. 46.
1.
2. Глобальні екологічні проблеми стор.177





Опрацюйте стор. 177
!!!Дайте характетистику  глобальним проблемам, наведить власні приклади.

3. 




4. Діяльність. стор. 179.
 !!! Заповніть таблицю.
5. Параграф 46.
 Ставлення : The Global Environment Outlook   стор. 179 (за бажанням).

 Урок: Види забруднення, їхні наслідки для екосистем. пар. 47
1.

Джерела і види забруднення. стор. 180
Підготуйте відповідь на питання  
2. Наслідки забруднення для екосистем. 
стор. 181
3. Крітерії забруднення



4. Параграф 47.
Перевірте свої знання.




22.02.

 Урок: Вчення В. І. Вернадського про  Біосферу та Ноосферу. пар. 45. 













 
 Опрацювати пар. 45, повт. пар. 33- 38.


 Урок- узагальнення. стор.175. повт. пар.39-44.
1. Розкрийте суть закону мінімуму. Наведить приклади.
2. Закон толерантності.
3. Правило екологічної піраміди.
4. Закон єдності живої речовини.
5. Закон Ноосфери.



15.02. 11 В
17.02. 11Г  11 А
Урок : Біосфера- глобальна екосистема.
пар. 43
1. Структура і межі Біосфери.



2. Біота.

3.  Закони В.І. Вернадського



4. Діяльність стор. 166.
 Виконати письмово. 
Надіслати 15.02 до 17.00.  ( кому - на клас рум).
5. Опрацювати пар 43.

Урок: Біохімічні цикли - умова існування Біосфери. пар. 44











Діяльність стор. 170
 Заповнити таблицю. 
Надіслати 15.02. до 18.00 (кому- на класрум)
 Опрацювати пар.44.


10.02. 
11. А (на самоізоляції)
 Урок: Екологічні сукцесії пар. 41.
1. 




 2. Закономірності сукцесій.



3. Діяльність
  Самостійна робота. Характеристика         сукцесій.стор. 158.
4. Опрацювати пар. 41.
Урок: Агроекосистеми пар. 42.
1.

2.

3.







4.


5. Діяльність стор. 161- 162. 
  Заповнити таблицю.
6. Параграф 42.

18.01.
 Урок: Екологічні чинники. пар. 35
1.  Пригадайте.



2.





3. Екологічні чинники - стор.134 таблиця 3


Наведить приклади адаптацій на вплив чинників стор.133

4. Діяльність. стор.134 - 135


5.Перевірте звої знання та вміння опрацював стор. 135 ( високий рівень!)
Параграф 35


Урок: Закономірності впливу екол. чинників пар. 36
 1.Дія екол. чинника






2.

 



Наведить приклади еврі- і стенобіонтів.

3. Закони дії чинників стор.138.
* Випишить закони, наведить приклади їх дії.
* Діяльність стор.138 - 139
Словник:
Інвазійні (інвазивнівиди — алохтонні (види за межами своїх природних ареалів) - види із значною здатністю до експансії, які розповсюджуються природним шляхом або за допомогою людини й становлять значну загрозу для флори й фауни певних екосистем, конкуруючи з автохтонними видами за екологічні ніші, а також спричиняючи загибель місцевих видів.
4. Завдання на стор. 139 - високий рівень!
    Параграф 36.



11.01.21
 Тема7 Екологія
 Урок: Предмет вивчення, завдання та методи екології пар. 33
 Створити план- конспект за пар. 33
1.Термін екологія (екос - будинок, логос - навчання, гр.) в науку ввів німецький біолог Ернест Геккель (рис.1.1). В 1866 році в роботі "Загальна морфологія організмів" він писав: “...суми знань, що відносяться до економіки природи: вивченню всієї сукупності взаємостосунків тварини з оточуючою його середовищем, як органічним, так і неорганічним, і, перш за все – його дружніх або ворожих відносин з тими тваринами і рослинами, з якими він прямо або побічно вступає в контакт" .

2.Види і методи екологічних досліджень

Методичну основу екології як сучасної науки складає поєднання системного підходу, натурних спостережень, експерименту і моделювання. Екологічна практика охоплює собою безліч прийомів і методів досліджень, адекватних різноманіттю напрямів екології і тому тут перераховані лише деякі з них.

  • Режимні систематичні (моніторингові) спостереження за станом природних об'єктів і процесів і спливаючими на них антропогенними (техногенними) чинниками;

  • аналітичні дослідження природних і штучних (техногенних) об'єктів;

  • дослідження морфологічних параметрів природних об'єктів;

  • статистичні методи оцінки процесів і явищ;

  • дистанційні методи досліджень і методи спеціальної картографії;

  • методи математичного моделювання;

  • системний аналіз;

  • методи соціальної демографії;

  • паспортизація природних і штучних об'єктів;

  • екологічний менеджмент;

  • екологічний аудит.

Наведить приклади застосування методів
3.Функції екології стор. 126
Діяльність. 
Заповнити таблицю стор. 127 ( контроль)
Пар. 33


Урок: Екологічні звязки. Екологічні закони.
1.
 Наведить приклади

2. Екологічний закон

Основні екологічні закони

Закон мінімуму Ю. Лібіха
За стаціонарного стану лімітуючою буде та речовина, доступна кількість котрої найбільш близька до необхідного мінімуму. Стійкість організму визначається найслабшою ланкою в ланцюзі його екологічних потреб.
Закон толерантності (закон Шелфорда)
Відсутність або неможливість розвитку екосистеми визначається не лише нестачею, але й надлишком будь-якого з факторів (тепло, світло, вода тощо). Фактором, що лімітує процвітання організму, може бути як мінімум, так і максимум екологічного впливу, діапазон між якими визначає ступінь витривалості (толерантності) організму до даного фактора.
Закон конкурентного виключення
Два види, що займають одну екологічну нішу, не можуть співіснувати в одному місці нескінченно довго.
Закон біогенної міграції атомів (закон В.І.Вернадського)
Міграція хімічних елементів на земній поверхні та в біосфері в цілому здійснюється під переважаючим впливом живої речовини, організмів.
Закон внутрішньої динамічної рівноваги
Речовина, енергія, інформація та динамічні якості окремих природних систем перебувають у тісному взаємозв'язку. Зміна одного з показників неминуче призводить до функціонально-структурних змін інших за умови збереження загальних якостей системи — речовинно-енергетичних, інформаційних та динамічних.
Закон генетичної різноманітності
Все живе генетично різне й має тенденцію до збільшення біологічної різнорідності.
Закон історичної незворотності
Загальний процес розвитку біосфери та людства однонаправлений.
Закон константності (сформульований В.І.Вернадським)
Кількість живої речовини біосфери, утвореної за певний геологічний час, є постійною величиною.
Закон кореляції (сформульований Ж.Кюв'є)
В організмі як цілісній системі всі частини відповідають одна одній як за будовою, так і за функціями.
Закон максимізації енергії (сформульований Г. і Ю.Одумами та доповнений М.Реймерсом)
У конкуренції з іншими системами зберігається та з них, яка найбільше сприяє надходженню енергії та інформації й використовує максимальну їх кількість найефективніше.
Закон максимуму біогенної енергії (закон Вернадського-Бауера)
Будь-яка біологічна та біонедосконала система, що перебуває в стані стійкості нерівноваги (динамічно рухливої рівноваги з довкіллям), збільшує, розвиваючись, свій вплив на середовище.
3. Принципи застосування законів екології
 стор. 130
Діяльність.
Заповнити табл. на стор.131
 Параграф 34


18.01.
Урок: Екологічні чинники. пар.35




28.12.

 Урок: Інвазійні захворювання. Профілактика пар 31.
1.
2. Джерело інвазій
Шляхи зараження стор. 116
3. Методи та заходи профілактики 
3. Діяльність. Таблиця стор. 118 
4. Параграф 31. Моніторінг.

 Урок: Захворювання, що передаються статевим шляхом. Профілактика пар. 32
1. Особливості ЗПСШ


2.

3. Практична робота №2 стор.121
 4. Параграф 32.  


21.12.
 Урок: Профілактика неінфекційних захворювань пар.29.
1. Поняття "хвороба".
2. Чинники ризику.

3. Профілактика
Види 

4. Параграф 29.


Урок: Профілактика інфекційних захворювань. пар.30
1. 
2. Вивчить ознаки інфекційних хвороб 
стор. 111

3. Випишить механізм і шляхи зараження стор. 112
4. Профілактика інф. захворювань

5. Діяльність стор. 113-114. 
Заповнити таблицю.
 Параграф 30.





І. Актуалізація  базових знань і мотивація навчальної діяльності

1.

2. Пригадайте з курсу Біологія людини- Що таке Імунітет? 

  

« Свої- чужі». Тест он -лайн На Урок за кодом посилання в реальному часі.

Вступний тест – актуалізація опорних знань по темі « Імунітет»

https://www.youtube.com/watch?v=6tg80a4vvIQ  0.48.


Отже:

ІІ. Вивчення нового матеріалу


Проблема.

 Які  молекулярні та клітинні механізми є основою здатності імунної системи відрізняти « чуже» від «свого"


  А.


Зверніть увагу!  Імунопривілейовані органи - мозок, очі, плацента, сім’яники. Чому? 




Зверніть увагу! Вікова інволюція.

Зверніть увагу!  Рециркуляція. Стовбурові

 клітини.







   В. Особливості функціонування імунної системи людини.

Робота з підручником стор. 101


*

 Увага!  NK- лімфоцити!

Природні кілери або NK-клітини — великі гранулярні лімфоцити, що є частиною вродженого (неспецифічного) імунітету, оскільки, на відміну від Т- і В-лімфоцитів, на їхній поверхні відсутні антиген-специфічні рецептори.

Природні кілери NK- клітини становлять 5 -10 % від загальної кількості лімфоцитів у крові людини.

*


Лови помилку!





 Зверніть увагу! Детермінантна група антигена- 

ЕПІТОП



https://www.youtube.com/watch?v=dRqNbyqv_iU 9.54- 10.40






Висновки.

Отже, основою здатності імунної системи відрізняти  «чуже» від «свого» є механізми взаємодії чужорідних антигенів з відповідними антитілами.


Робота з підручником.  Біологія + English  p.103

Clonal selection theory.
                                 Frank Macfarlane Burnet


«Clonal selection theory is a scientific theory in immunology that explains the functions of cells (lymphocytes) of the immune system in response to specific antigens invading the body. The concept was introduced by the Australian doctor Frank Macfarlane Burnet in 1957, in an attempt to explain the formation of a diversity of antibodies during initiation of the immune response. The theory has become a widely accepted model for how the immune system responds to infection and how certain types of B and lymphocytes are selected for destruction of specific antigens».

Клонально-селекційна теорія (або теорія

 Бернета) - теорія, згідно з якою в організмі виникають

 клони клітин, іммунокомпетентних відносно різних 

антигенів; антиген вибірково контактує з відповідним

 клоном, стимулюючи вироблення їм антитіл.











тести на COVID


Імунітет проти КОРОНИ





 Урок: Імунокорекція. Імунотерапія. пар.є28.
1. Виконайте вступну вправу стор. 104
2.


3. 



4.

5.
6.
 7.  Опрацювати пар. 28.


07.12

11 В - Готуємось до Показового уроку он- лайн. 
 1.Повторити тему "Імунітет" (біологія людини 8 клас)
2. Параграф 27, стор. 100 - 103 (11 клас)
09.12.
 11 Г  А
Урок: Вплив стресових чинників на організм людини пар. 25


1. Стресори


2. Механізм впливу стресорів. Схема стор. 93
 Ланки стрес - системи.


3. Стрес - реакції
4. Параграф 25
5. Результат  стор. 95 питання 10 письмово.

 Урок: Вплив навколишнього середовища на здоров'я людини пар. 26
1. Абіотичне середовище стор. 96-97


2. Біотичне середовище

 3. Анторопічне середовище

4. Параграф 26
5. Діяльність стор 98- 99
    Заповніть таблицю



30.11.
11 В
02.12
11 Г, А
 Урок: Негативний вплив куріння на здоров'я
пар. 23
1. Тютюнова залежність.
Вейпінг - "вдихати та видихати пару"

2.Нікотин - це АЛКАЛОЇД!
3.


4.Діяльність стор.87. 
Заповнити таблицю письмово.
Питання:
Як навчитися не піддіватися шкідливим впливам оточення?
5. Опрацювати пар. 23

Урок: Негативний вплив наркотиків. пар.24
1. Психоактивні речовини.

2. Наркотичні речовини

Наркотики


3. Діяльність стор.91 
4. Опрацювати пар.24



23.11. 
 11 В   Meet  -  9. 30.

25.11.
 11 Г   Meet  -  9. 00
 11 А   Meet  - 10. 00.

 Урок: Статева культура і безпека життя           людини.  пар. 21 дод. читання.
1.




2. Підготуйте відповідь : Статева культура, її компоненти. стор. 76 -77.
Пояснить, чому статева культура- важлива складова здорового способу життя ? 
Сформулюйте свою позицію до соціального інституту шлюбу, родини.

3. Сексуальне та репродуктивне здоров'я.

4. Біологія психологія. стор.79
   Висловіть свою думку відносно
"Піраміди потреб"              А. Маслоу в мотивації людини. 
Творча робота за бажанням.

5. Опрацювати пар.21.
Результат стор.79, питання 9 письмово ( за бажанням).
 
Урок: Негативний вплив алкоголю на здоров'я людини. пар.22

1. Алкоголь - етанол. 




2.

3. Негативний вплив алкоголю.

4.Діяльність стор. 82-83
Заповніть таблицю.
5.  Ставлення.
Біологія +Англійська мова. стор.83 (за бажанням)
6. Опрацювати пар. 22, п.21



16.11       
11В -  Meet 10.00        
 Урок: Узагальнення теми 5: Адаптації.
 Тестування.
Код доступу 2725622
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
18.11.
11Г - Meet 10.00, 11А  - Meet 11.00
 Урок: Узагальнення теми 5: Адаптації.
 Тест. 
11 А
Код доступу 2906048
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

11 Г
Код доступу 4540592
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя.

Урок: Науки, що вивчають здоров'я людини     пар.19
 1. Пригадайте! У чому сутність біосоціальної                      природи людини?


Сократ

Герофіл
Що таке ЗДОРОВ'Я?

2. Холістичний підхід в сучасному розумінні  розуміння Здоров'я людини. стор.69-70


3. Науки





4. Діяльність. Робота з таблицею стор. 71. письмово
5. Вивчити пар. 19.
 Результат самоконтроль стор.71

 Урок: Здоровий спосіб життя, принципи і складові пар. 20
Mens sana in corpore sano
 В реальності трапляється зрідка. Чому?

1. Біологічні основи принципов здорового способу життя. стор. 72-73
 Вивчить принципи, розкрийте їхню сутність.


2. Складники здорового способу життя. стор.73-74

3. Вивчити пар. 20.
 Результат - самоконтроль стор. 75.

https://www.youtube.com/watch?v=v94JGKKdvkY

09.11.   11 В
11.11.   11 Г, 11А
Урок 17: Адаптації паразитів та їх хазяїв.
пар 17.
1. Паразити різних царств. Різні форми адаптацій.
 стор. 60-61
2. Вплив паразитів на організм хазяїна. стор.61-62


3. Відповідь організма хазяїна на оселення паразитів стор.62.


4. Вивчити пар 17.
    Результат питання стор.63.




Урок 18: Адаптивні біоритми. пар.18

   1. Причини біоритмів

 2. Типи і значення адаптивних біоритмів.


3. Фотоперіодизм. стор.66


4. Діяльність. стор.67
    Виконати завдання письмово. ( контроль на уроці)
5. Вивчити пар. 18, повт 17.
6. Узагальнення теми 5 "Адаптації" стор.68. 
    Готуємось до контролю знань.


02.11. 11 В 
 28.10. 11 А, Г
Урок 15,16: Паразитизм. пар 15.
                     Форми і роль паразитизму.  
                      пар.16.
1.
Паразитизм – это симбиотические отношения двух видов, полезные для одного вида и вредные для другого, при которых организм, принадлежащий к одному виду (паразит), живет внутри или на теле представителя другого вида (хозяина), используя его в качестве источника пищи. Явлению паразитизма присущи следующие общие черты: 1) та или иная степень опасности для хозяина; 2) более или менее постоянная связь между хозяином и паразитом; 3) полная зависимость паразита от пищи, получаемой от хозяина в виде либо переваренных продуктов, либо тканей его организма.

  1. Дать определение паразитизма.
  2. Перечислить общие черты, характерные для паразитизма.
  3. Привести примеры паразитизма.
  4. В чём отличие паразитизма от отношений «хищник – жертва»?
  5. Как классифицируют паразитов по месту их обитания?
  6. Как классифицируют паразитов по месту их обитания?

2. Роль паразитизму в природі.

3. Вивчити пар. 15, 16.
    Повт. пар. 13, 14.
Код доступу 6366039
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


26.10 
11 В
 Урок 13: Симбіоз тай його форми. пар 13.
1. Сучасні уявлення про симбіоз.


Симбиоз (от греч. symbiosis «совместная жизнь») — это близкое сообщество живых организмов, принадлежащих к разных видам. Такое сообщество может принимать различные формы в зависимости от природы отношений между двумя видами и от того, полезны эти отношения или вредны.

Известны три формы симбиоза — мутуализм, комменсализм и паразитизм.


  1. Дать определение симбиоза.
  2. Перечислить формы симбиоза.
  3. Дать определение мутуализма.
  4. Привести примеры мутуализма.
  5. Дать определение комменсализма.
  6. Привести примеры комменсализма.
2. Форми симбіозу.


 Роздивиться малюнки. Вивчить форми симбіозу стор. 47-48
Мутуализм – это отношения, полезные для обоих совместно существующих видов. Природе известны многочисленные примеры симбиотических отношений, от которых выигрывают оба партнера. Например, для круговорота азота в природе чрезвычайно важен симбиоз между бобовыми растениями и почвенными бактериями. Эти бактерии — их еще называют азотфиксирующими — поселяются на корнях растений и обладают способностью «фиксировать» азот, то есть расщеплять прочные связи между атомами атмосферного свободного азота, обеспечивая возможность включения азота в доступные для растения соединения, например аммиак. В данном случае взаимная выгода очевидна: корни являются местообитанием бактерий, а бактерии снабжают растение необходимыми питательными веществами.



3. Виконайте завдання Діяльність стор.48-49 письмово.
4. Роль симбіозу в еволюції.

4. Результат стор.49

5. Вивчити пар. 13.

Код доступу 1880659
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


 Урок 14: Організм як середовище мешкання. пар.14.
1.



2. Діяльність. 
    Виконайте Практичну роботу 1. стор. 52.
    Зробить висновки.
4. Вивчити пар. 14, повт. пар 13. 
    Приклади поширення паразитизму пар.15



12.10
11 В 
07.10 11Г, 11А

Урок 11: Способи терморегуляції. пар.11.

1. Поняття "терморегуляція".
2.  Способи терморегуляції ( етологічна, фізична, хімічна) стор.39




3. Пойкілотермія, гомойотермія.

4. Правило Бергмана
5. Правило Аллена



6. Діяльність. стор 40-41 письмово.
7.  Вивчити пар 11.

 Урок 12: Грунтове середовище існування. пар.12.
1. Склад грунту



2. Едафобіонти. Адаптації до середовища.



3. Вивчити пар.12.  Діяльність стор.45 усно.

21.09. 11.В
 Увага! Готуємось до моніторінгу знань 28.09.
 пар.2 стор. 9, 11 ( табл)
 пар.3 стор.13-14
 пар.4 стор.15-17
пар.6 стор.22-23
пар.7 стор.25-26
пар.8 стор.27-28

 05.10 
 11 В 
Урок 9: Водне середовище існування. пар 9
       1. Умови існування
          2. Групи гідробіонтів
  • Пелагічні організми — рослини чи тварини, що живуть у товщі, або на поверхні води.
    • Нейстон — сукупність мікроорганізмів, що живуть у поверхневій плівці води на кордоні водного та повітряного середовищ.
    • Плейстон — рослинні або тваринні організми, що живуть на поверхні води, або напівзанурені у воду.
    • Реофіли — тварини, що пристосувалися до життя у проточних водах.
    • Нектон — сукупність водних активно плаваючих організмів, здатних протистояти силі течії.
    • Планктон — різнорідні, в основному дрібні організми, що вільно дрейфують у товщі води і не здатні опиратися течіям.
  • Бентос — сукупність організмів, що мешкають на ґрунті та у ґрунті дна водойм


  • Діяльність. стор.33
  •  Д.З. пар.9


 Урок 10: Наземно- повітряне середовище. пар.10
1. Склад. Умови.


2. Аеробіонти
3. Діяльність стор.36-37 письмово. 
4. Вивчити пар 10.



23.09.  11А  11Г
 Увага! Готуємось до моніторінгу знань 30.09.

 пар.2 стор. 9, 11 ( табл)
 пар.3 стор.13-14
 пар.4 стор.15-17
пар.6 стор.22-23
пар.7 стор.25-26
пар.8 стор.27-28


 05.10. 11 В
Урок 8: Середовище існування ( пар.8)
1. Умови існування


2. Ресурси середовища


3. Вплив організмів на середовище


4. Правило "максимального тиску життя."
 Розкрийте роль живих організмів в перетворенні  речовини та енергії в екосистемах.

Правило «максимального тиску життя» – організми використовують весь наявний ресурс та розмножуються з такою інтенсивністю, яка забезпечує максимально можливе їх число. ... Сила протидії дорівнює силі дії (тиску).

5. Діяльність. стор. 29
    Виконуємо письмово.
Д.З: пар.8 Завдання для самоконтролю стор. 29

 Урок7: Поняття про спряжену еволюцію та   коадаптацію (пар.7)
1. Дайте означення понять еволюція, природний добір, міжвидова боротьба, адаптація.

Форми взаємодії організмів різних видів в екосистемах є виявами міжвидової боротьби за існування. Вона досягає особливої інтенсивності у випадках, коли вдосконалення однієї групи організмів зумовлює необхідність удосконалення іншої, залежної групи. Отже, природний добір на більш високих рівнях організації біологічних систем може виявлятися у взаємному доборі залежних один від одного видів, про що у своїй праці «Походження видів шляхом природного добору...» говорив ще Ч. Р. Дарвін.

Поняття спряженої еволюції, або коеволюції. 

Подальші дослідження виникнення та становлення взаємозв'язків організмів в угрупованнях привели до виокремлення поняття «коеволюція», яке було застосоване екологами Паулем Ерліхом і Пітером Рейвеном 1964 року для опису координованого розвитку різних видів у складі однієї екосистеми. Як приклад коеволюції наводився опис взаємозв'язку рослини й гусениці. 
Рослина, захищаючись від поїдання, виробляє отруйні для гусениць речовини. Натомість певні види гусениць, зокрема гусениці метелика монарха, унаслідок еволюції набули нечутливість до рослинних отрут. 
Більш того, вони накопичують ці отрути у своєму тілі й самі стають неїстівними для птахів.

У сучасній біологічній науці для позначення механізму взаємозумовлених змін складників угруповання, що розвивається, використовують термін спряжена еволюція, або коеволюція.

2. Гіпотеза ( принцип) "Чорної Королеви"

Термин происходит из произведения Льюиса Кэрролла «Алиса в Зазеркалье», из диалога Алисы с Чёрной Королевой:

— У нас, — сказала Алиса, с трудом переводя дух, — когда долго бежишь со всех ног, непременно попадёшь в другое место.

— Какая медлительная страна! — вскричала Королева. — Ну а здесь, знаешь ли, приходится бежать со всех ног, чтобы только остаться на том же месте.

Гипотеза выдвинута, чтобы объяснить два различных явления: преимущество полового размножения на уровне особи и постоянную эволюционную гонку вооружений между конкурирующими разновидностями и их паразитами. В первой (микроэволюционной) версии гипотезы половое размножение, смешивая гены матери и отца, может позволить наиболее приспособленным потомкам удержаться в экологической нише, которую вид занимает в экосистеме. Во второй (макроэволюционной) версии вероятность исчезновения для групп организмов, как предполагается, является постоянной в пределах группы и случайной среди групп.

3. Коеволюція

4. Коадаптація



5. Д.З: пар.
Діяльність стор. 26. письмово.
Перевірте свої знання - Результат стор. 26

21.09.  11В
 Увага! Готуємось до моніторінгу знань 28.09.

 пар.2 стор. 9, 11 ( табл)
 пар.3 стор.13-14
 пар.4 стор.15-17
пар.6 стор.22-23
пар.7 стор.25-26
пар.8 стор.27-28

Урок 6: Екологічна ніша ( пар.6)








 Ширина екологічної ніші




 сторінка 22

Правило обязательного заполнения экологической ниши

Экологическая ниша не может быть пустой. Если ниша пустеет в результате вымирания какого-то вида, то она тут же заполняется другим видом.

Среда обитания обычно состоит из отдельных участков («пятен») с благоприятными и неблагоприятными условиями; эти пятна нередко доступны лишь временно, и возникают они непредсказуемо как во времени, так и в пространстве.

Свободные участки или «бреши» в местообитаниях возникают непредсказуемо во многих биотопах. Пожары или оползни могут приводить к образованию пустошей в лесах; шторм может оголить открытый участок морского берега, а прожорливые хищники где угодно могут истребить потенциальных жертв. Эти освободившиеся участки неизменно заселяются вновь. Однако самыми первыми поселенцами не обязательно будут те виды, которые в течение длительного времени способны успешно конкурировать с другими видами и вытеснять их. Поэтому сосуществование преходящих и конкурентоспособных видов возможно так долго, как с подходящей частотой появляются незаселённые участки. Преходящий вид обычно первым заселяет свободный участок, осваивает его и размножается. Более конкурентоспособный вид заселяет эти участки медленно, но если заселение началось, то со временем он побеждает преходящий вид и размножается. (Бигон и др., 1989)

 Виконати завдання "Діяльність" стор.23

 Д.З: пар 6



Урок 5: Життєві форми. Адаптації до середовища ( пар. 5)


1. Наведить приклади і риси адаптацій


 Поміркуйте!




 Діяльність. Перевірте вміння застосовувати теоретичні знання на практиці. стор. 19-20
Д.З: пар 5


14.09. 20.    11 В
16. 09.20.    11 А Г

Урок 4: Поняття про екологічно пластичні                   види.
           Адаптивна радіація ( пар.4)
1.





 2. Адаптивний потенціал визначає екологічну пластичність виду


3. Адаптивна радіація.


4. Діяльність. за планом таблиці стор. 17

5. Д.З: пар 4


Урок 3: Формування адаптації на                    молекулярному і клітинному рівні  
        Стратегії адаптацій. ( пар. 3)      
                               
 1. Механізми адаптацій

Адаптації усіх рівнів організації живого ґрунтуються на змінах молекулярного рівня

Більшість розглянутих нами в попередніх параграфах прикладів адаптацій були пов’язані із пристосуваннями організмового рівня. Але всі вони мають своє «коріння» на молекулярному рівні, оскільки основним матеріалом еволюції є саме спадкова мінливість, що виникає внаслідок змін генетичного матеріалу. Тобто, на якому б із рівнів організації живого адаптація не мала вияв, еволюція фіксуватиме її саме на молекулярному. З огляду на це власне молекулярні та клітинні адаптації заслуговують більш детального розгляду.

Грозщеплювати (рис. 4.1, Б).

Рис. 4.1. Стійкість бактерій до антибіотиків

А. Колонія пліснявого гриба пеніцилу виділяє антибіотик до середовища, який спричиняє загибель бактерій: утворюється вільне від них кільце навколо колонії. Б. Різні антибіотики, якими просочені білі папірці, з різною ефективністю діють на одну й ту ж бактерію, яка утворила жовтувату поволоку на поверхні поживного середовища. В. Зміна кількості стійких до антибіотика бактерій-сальмонел із часом.

Із середини ХХ ст. людство почало активно використовувати антибіотики для лікування й профілактики бактеріальних інфекцій у медицині та ветеринарії. Унаслідок значна кількість цих речовин почала потрапляти в довкілля. Ті бактерії, що мали гени ферментів стійкості до антибіотиків, почали переважно виживати, тобто відбиралися природним добором. Тому поступово ці гени поширювалися в популяціях (оскільки їх носіїв ставало усе більше), а завдяки горизонтальному перенесенню генів1 — й між видами. У результаті значна кількість бактерій набула стійкості до антибіотиків (рис. 4.1, В). Отже, вилікувати інфекції, спричинені такими стійкими до антибіотиків бактеріями, стало значно складніше, і смертність від них, на жаль, зросла

               Ще одним доречним прикладом адаптації на клітинному рівні є втрата ядра та мітохондрій еритроцитами ссавців. Унаслідок цього еритроцит набуває дископодібної двоввігнутої форми (, що дозволяє кисню краще проходити до середини цитоплазми й сполучатися з гемоглобіном1.
1 Двоввігнута форма скорочує відстань між поверхнею еритроцита й найглибше розташованою точкою в середині, порівняно зі сферичною (там ця відстань дорівнює радіусу), тому дифузія газів із плазми крові до середини еритроцита відбувається швидше                                            +
    
2. Стратегії адаптацій



Рудеральна рослинність — смітникові види бур'янів, супутники жител людини, зустрічаються на смітниках, біля заборів, на узбіччях доріг, в інших місцях людини, на покинутих місцях, відвалах тощо. Як правило, мають захисні пристосування - шипи, пекучі волоски, отруйні речовини.

Рудерали часто мають різні пристосування для захисту від знищення людиною та тваринами (отруйні речовини, шипи, жалкі волоски та ін.). Разом з сегетальними (бур'яново-польовими) рослинами складають групу бур'янової рослинності.

До рудеральних рослин належать:

 дурман

 білена

кропива

 лопух

суріпиця звичайна

 конопля

 Поміркуйте!






 Поміркуйте !



 Завдання для самоконтролю стор. 14.
 Д.З: пар 3

   2020- 2021 н. рік

14.09.20.
*****************************************

2019-2020 н. рік.

26.05.20

Урок: Молекулярна генетика, біологія. пар. 63
Методи:
- гібридизації

Презентация на тему: "Генетические задачи решаются легко только ...



Презентація "Сучасний стан досліджень геному людини"
Хромосомы человека. Лекция № 2 - online presentation
Хромосомы человека. Лекция № 2 - online presentation
Презентація "Сучасний стан досліджень геному людини"
- секвенування
Презентація "Сучасний стан досліджень геному людини"
Презентація "СУЧАСНІ МОЛЕКУЛЯРНО-ГЕНЕТИЧНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ ...

- ПЛР
- генетичні маркери
Презентація "СУЧАСНІ МОЛЕКУЛЯРНО-ГЕНЕТИЧНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ ...
- перенесення генів

- клонування
Презентація з біології " Клонування" ( 11 клас)
Презентація "Ембріотехнології. Клонування"
- інженерія.
Презентация на тему "Биотехнология"

 Урок: Біологічна небезпека та біологічна безпека пар. 64
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та ...
Стокові фотографії Біо небезпеки та роялті-фрі зображення Біо ...
В США могут разрабатывать биологическое оружие - ученые - новости ...
Тема №6: "медичний та біологічний захист населення та забезпечення ...
Презентация на тему: "Навчально-методичний центр цивільного ...

Туляремия( tularemia). Этиология - презентация онлайн
туляремия укус руки лимфаденит и конюнктивит Иллюстрация вектора ...
Туляремия и ее профилактика - Мегионская городская больница ...

 Теоретична база пар. 64.

 Всім бажаю міцного здоров'я та успіхів!

19.05.20.
11 В  11 Б
Код доступу 3083725
join.naurok.ua   ( після вивчення нового матеріалу)

 Урок: Застосування результатів біологічних досліджень у                 біотехнології (пар. 62)


7 способов заработать на буме биотехнологий, не вкладывая сотни ...
1.Поняття Біотехнологія.
Біотехнологія - презентація з медицини
Презентація з теми "Біотехнологія"

Сучасна біотехнологія - Підручник з Біології і екології (рівень ...

2.Основні напрямки
Презентация: "Биотехнология", 8-9 классы, Биология. Скачать бесплатно

Презентація "Поняття про нанотехнології" з фізики для 8 класу - на ...
Нанотехнології в медицині - презентация онлайн

Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation

Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation
Нанотехнології в медицині - online presentation

Нанотехнології в медицині - online presentation

3.Розвиток біотехнологій в Україні стор. 244

Биотехнологии: 7 молодых ученых, которые могут перевернуть мир - K ...

Консалтинг використання дріжджового екстракту - Ензим

GMP в Росии. Российская биотехнология и Микроген | Новости GMP


4. Професія- Біотехнолог!
Интересные профессии: биотехнолог и биоинженер. Чем они занимаются ...


Профессия Инженер-биотехнолог - описание, обязанности, навыки и ...


Биотехнолог: особенности профессии, что делает, зарплата ...

Теоретична база пар. 62.

Урок: Застосування досягнень молекулярної генетики,         молекулярної біології та біохімії у біотехнології.

1.Молекулярна генетика


Презентація " Сучасні молекулярно- генетичні методи досліджень ...


Презентація " Сучасні молекулярно- генетичні методи досліджень ...

Презентація "Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень ...



Презентація "СУЧАСНІ МОЛЕКУЛЯРНО-ГЕНЕТИЧНІ МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ ...

Презентація " Сучасні молекулярно- генетичні методи досліджень ...
Презентация на тему: "Роль клинической генетики в практике врача Н ...

Презентація до уроку: "Генетично модифіковані організми"

Презентація на тему:" Селекція мікроорганізмів."

Презентація на тему: "Генетично модифіковані організми."

2. Молекулярна біологія.

Біоінженерні технології: цито- та гістотехнології - online ...
Презентація з біології " Клонування" ( 11 клас)
Досягнення клітинної інженерії - Підручник з Біології і екології ...

3. Біохімія
  Інженерна ензимологія
Урок біології "Біотехнологія: історія та сучасність" (11 класс ...

Тема уроку "ФЕРМЕНТИ,ЇХ РОЛЬ У КЛІТИНІ"

Ензим | Харчові ферменти | Пектіназа

ФЕРМЕНТИ - презентація з медицини

Мікробіологічний синтез

11-12 грудня 2013 року відбудеться інформаційно-консультаційний ...

Проект "Амінокислоти"
СИНТЕЗ ВИТАМИНОВ
    Екологічна інженерія

Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної ...



Тема: Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної ...

Фиторемедиация » Привет Студент!


Фиторемедиация. Фиторемедиационный потенциал травянистых растений ...
Теоретична база пар 63, повторити пар. 62.








12.05.20 
11 В 11 Б 
Після опрацювання матеріалів уроку, виконайте тестові завдання.
Код доступу 378191

13.05.20
11 Г Код доступу 392293
             join.naurok.ua


15.05.20.
 11 А  Код доступу 314398
                join.naurok.ua
 


Урок: Генна інженерія в медицині.       
     Досягнення регенеративної медицини та   онкології (пар. 60)

1. Генна інженерія.


Наследство | Пикабу

Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології
Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології





Презентация на тему: Гормон Инсулин


ибп вакцини
Угорщина передасть Закарпатській області як гуманітарну допомогу ...
Коли буде вакцина від коронавірусу та чи Україна її отримає ...

 Генотерапія.


Генна інженерія в медицині. Досягнення регенеративної медицини та ...




CAR T-клетки, получаемые in situ (in vivo), — путь к удешевлению и ...
Генные препараты - online presentation


Генные препараты - online presentation

2. Цитотерапія

Генна інженерія в медицині. Досягнення регенеративної медицини та ...

Химерні та трансгенні організми - презентация онлайнBlastocyst Microinjection GIF | Gfycat
Транзгенні та химерні організми" - презентація з хімії

3. Суть найновіших підходів сучасної онкології
Променева терапія.



Лечение рака почки | Отделение высокотехнологической хирургии ...

Імунотерапія

Иммунотерапия в онкологии: показания, эффективность терапии
Презентація на тему: "ІМУНОКОРЕКЦІЯ. ІМУНОТЕРАПІЯ."

Наномедицина | Проекты
Теоретична база пар.60.

Урок: Біоетичні проблеми сучасної медицини.( пар. 61)
1. Біоетика. 
Принципи біоетики (вивчити стор. 238-239)
Біоетика - презентація з біології
Біоетика. Матеріали до уроків біології - презентация онлайн


Біоетичні проблеми в медицині
Презентація "Біоетичні проблеми сучасної медицини"

Біоетичні проблеми смерті: аутопсія, смерть головного мозку ...

Біомедична спілка - біоетика як галузь медицини - презентация онлайн
Теоретична база пар.61.




12. 05.20.


 Контрольне тестування
  06.05 20. 12.00- 13.00

11 А Код доступу 154834

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

11 Б Код доступу 358852
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

11 В Код доступу 806298
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

11 Г Код доступу 125623
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Увага! 
Готуємось до перевірочної роботи - тест за кодом доступу в режимі он- лайн 06.05.20.  Початок 12.00- 13.00. 
 Повторюємо ( вчимо!) "Застосування біологічних досліджень у селекціі, біотехнології"
Реєструємось он -лайн:  Прізвище, ім'я, клас. 

04.05.20. 11В 11А
0.6.05.20. 11Г
08.05.20. 11 А
Урок: Досягнення трансплантології, репродуктивна                         медицина та донорство ( пар. 59)
1. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини.
Репродуктивна медицина в Україні - Вартість в українських клініках
Презентація "Особливості репродукції людини у зв'язку з її ...


10 vragen over voortplanting: designer babies
Презентація "Особливості репродукції людини у зв'язку з її ...
2. Досягнення трансплантології. 
    Трансплантація. Експлантація.

Уряд встановив ціни на трансплантацію органів | 1NEWS.COM.UA

3. Донорство крові

ГКБ №40 требуются доноры крови — Районная интернет-газета Наша ...

 Донорствояйцеклітин

https://www.youtube.com/watch?v=oISwypmxSJQ


Урок: Генна інженерія в медицині.

            Регенеративна медицина та онкологія ( пар. 60)

1. Генная інженерія. Генотерапія.

2. Регенеративна медицина

3. Суть найновіших підходів сучасної онкології
 Імунотерапія



28.04.20.  11В 11Б


29.04.20.  11Г

Урок: Контроль знань
Тести за кодом доступу для усіх!
Тести мають бути коректно підписані для оцінювання.
Код доступу 771576
Код доступу 687045

Завдання  в зошитах (  тількі з позначкою  вчителя "письмово") виконуються учнем (1- 2 сторінки!) і надсилаються в день уроку за розкладом.  До 19.00 


Урок: Застосування біологічних досліджень у медиціні   (пар. 58)
 1.Розділи та основні завдання сучасної медицини

 2.Теоретичні основи та напрями досліджень сучасної медицини

 Біоетика
https://www.youtube.com/watch?v=KCmRhe8N1ic
 Парамедики
В шести областях Украины начнут работать парамедики — Супрун
https://www.youtube.com/watch?v=_AknKzV1byw

 Психосоматика.

https://www.youtube.com/watch?v=Qxo7q5dU6q8
Психосоматика: реальность или притворство?
Психосоматика - болезни души и тела

Откуда берутся болезни подсказки из психосоматики.. Обсуждение на ...


3.Внесок вітчизняних вчених в розвиток медицини. стор.228.
4. Обчислить свій адаптивний потенціал ( для себе) стор.229

Завдання  в зошитах (  тількі з позначкою "письмово") виконуються (1- 2 сторінки!) і надсилаються в день уроку за розкладом.  До 18.00 


Тести за кодом доступу для усіх!

Код доступу 836202

 Код доступу 830764
Код доступу 344969 

join.naurok.ua       
 (ЗНО!)   


Код доступу 523466

21.04.20.  11В, 11Б
22.04.20.  11Г
24.04.20.  11А

Урок: Сучасні методи селекції
Ключові поняття: Добір. Гібридизація. Індукований мутагенез. Поліплоідізація. Гетерозіс.
1. Вивчить ключові терміни і понятті на стор. 218
2.Генетичні основи гетерозису
Гетерозис как основнополагающий эффект аутбридинга
Гетерозис как основнополагающий эффект аутбридинга

Презентация на тему: "Методы селекции животных".
https://www.youtube.com/watch?v=_k6xjCZszIk
 3. Генетична інженерія
https://www.youtube.com/watch?v=Qd38YzHvSrU
4. Перевірте свої знання стор.221 теоретична база пар.56.

Урок: Вчення М.І. Вавілова
 Ключове поняття: Центри походження культурних рослин.
1. Культурні рослини. стор.222
 2. Центри походження культурних рослинПрезентация на тему: "Закон гомологических рядов наследственной ...
Вавілов Микола Іванович - презентация онлайн
https://www.youtube.com/watch?v=k01yjGaZ9RI
3. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості.
Презентація заняття на тему "Види мутацій. Мутагени"

Закон гомологічних рядів Вавилова: опис, особливості та значення

Закон гомологічних рядів Вавилова: опис, особливості та значення


https://www.youtube.com/watch?v=oHkyy7YJYFw

4. Самоконтроль стор.225. Теоретична база пар. 57, повт 56
https://www.youtube.com/watch?v=PxQXZFAwlwE


14.04.20.
УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ.
Концепція сталого розвитку та раціональне природокористування.
 Увага! Обов'язковим для виконання є завдання на стор.212
 Біологія + естетика.( письмово, чітко змістовно на 1 сторінку)
 1. Що таке природоохоронна естетика?
2. Обгрунтуйте значення естетики й екологічного мислення в розв'язуванні сучасних екологічних проблем.
 "Роботи- близнюки" перевірятися не будуть.)))
3. Теретична база. Повторити параграфи 51-54
  14.04.20.
 Тема: Застосування результатів біологічних досліджень.
Урок: Застосування результатів біологічних досліджень у селекції.
Ключове поняття: Селекція
https://www.youtube.com/watch?v=hOhYJ7d-Mhw
https://www.youtube.com/watch?v=VzeMrmMXLQc
1. Поміркуйте! Письмова відповідь.  Теоретична база стор. 214- 217, пар. 55.
https://www.youtube.com/watch?v=dAuvcO-L0mY

 Завдання для тіх, хто здає ЗНО з біології
join.naurok.ua
Код доступу 474315

07.04.20.                               
                              Вітаю!
Урок: Червона Книга України.
 Основна мета: ознайомитись зі списком видів організмів які перебувають під загрозою зникнення на території України.  Зверніть увагу на категорії  та критерії в залежності від ступеня загрози зникнення. (бажано виписати і вивчити)
1.Опрацьовуваємо матеріал пар. 53 стор 204.
2. Виконуємо Практичну роботу 3: Оцінка екологічного стану свого регіону. 
Роботу оформлюємо в зошиті. Використайте різні цікаві форми виконання.
https://www.youtube.com/watch?v=JI-jR9pNBqE
https://www.youtube.com/watch?v=s1MldaS8z0A
https://www.youtube.com/watch?v=wWQsQh6P7G0
https://www.youtube.com/watch?v=uiqQsmzM3zY
https://www.youtube.com/watch?v=Ddx71R1cacUhttps://www.youtube.com/watch?v=NTyxJQDIKM4
https://www.youtube.com/watch?v=E7bTFj06VCY
3. Пе6ревірте свої знання. Самоконтроль. стор 207. Теоретична база- пар. 53.
Код доступу 523466
Дотримуйтесь чистоти при відпочиноку на природі! - 9 Липня 2019 ...

Урок: Концепція сталого розвитку.
https://www.youtube.com/watch?v=4cFkz91q2fs&list=PLFVSJgZgf7h-qJBQG9cs8SUSNKxKdqt0k&index=17&t=0s

“Ми не отримали Землю в спадщину від батьків, ми взяли її в борг від наших дітей

1. Сталий розвиток природи і суспільства. стор.209.Зверніть увагу на 5 принципов. Підготуйте усну відповідь.
Концепція сталого розвитку та її значення
По-перше, це системна соціальна доктрина, яка спрямована на зміну стосунків людини і природи задля розширення можливостей економічного зростання. По-друге, економічний та соціальний розвиток має забезпечувати виживання людства, збереження і відновле…


Сталий ро звиток  - загальна концепція стосовно необхідності встановлення баланс
Економічна складова Ця концепція передбачає оптимальне використання обмежених ре
Соціальна складова Соціальна складова стійкості розвитку орієнтована на людину і
Екологічна складова З екологічної точки зору, сталий розвиток має забезпечувати
Постсоціалістичні країни за індексом сталого розвитку займають відповідно такі м
2. Розкрийте основні принципи раціонального природокористування. стор. 210-211
 В чьому суть: Екологічна освіта.  Екологічне мислення. Екологічний слід.
3. Результат. Завдання для самоконтролю стор. 212 усно. 
Теоретична база- пар. 54.
Біологія і естетика...
Краса живої природи.
https://www.youtube.com/watch?v=NaPuGVy7u8c
https://www.youtube.com/watch?v=Q4JvdzIBTRg
https://www.youtube.com/watch?v=C87uQdUHDdM

31.03.20
 Вітаю вас!

 Тема: Сталий розвиток та раціональне природокористування 
Суть концепції сталого розвитку України - презентация онлайн
 Урок 6: Антропічний вплив на біорізноманіття
Мета: сформувати знання про біорізноманіття, з'ясувати    напрями антропічного впливу на біорізноманіття , вчитися аналізувати інформацію та визначати наслідки впливу на біорізноманіття.
 Базові поняття: біорізноманіття, антропічний вплив, руйнування середовища.
1. Моміркуйте!
-Позитивний чи негативний, з вашої точки зору, є вплив людини на живу природу та оточуюче середовище? Наведить приклади.
Антропічний вплив на атмосферу

Антропогенний вплив на біосферу » http://uabooks.topПрезентація на тему Вплив людини на літосферу — презентації з ...
Презентація на тему Антропогенний вплив на літосферу — презентації ...Презентація на тему Вплив людини на літосферу — презентації з ...
-Чи завжди цей вплив є негативним? Обгрунтуйте.
Прийнята Стратегія державної екологічної політики до 2030 року
2.Виконайте Вступну вправу на стор. 196.
- Чому, незважаючи на дивовижну адаптованість, видове різноманіття внаслідок антропічних впливів зменьшується?
ТОП-10 дивовижних тварини. ФОТОТОП-10 дивовижних тварини. ФОТОТОП-10 дивовижних тварини. ФОТОТОП-10 дивовижних тварини. ФОТО
3.Опрацюйте  зміст статті Які основні причини зменьшення біорізноманіття стор.196, заповнить таблицю на стор. 199.
Запам'ятайте!
Біорізноманіття  України нараховує понад 72 тис видів рслин, тварин і мікроорганізмів. Гриби і слизовики 15 тис., водорості 5 тис., лишайники !,2 тис., мохи 800 і судинні рослини 5,1 тис. видів Але в наш час відбувається швидке скорочення видів. Так до першого видання Червоної Книги України (1980р) було занесено 151 вид послин та 85 видів тварин,  а в1996 р. рослин 541 вид, а тварин 382 види!Лося повернули у Червону книгу України 08.04.19. Новини УкраїниНеочікувані властивості рослин – ФактосвітТОП-10 найбільш незвичних квітів світуСтранные растения в доме / Асиенда.руЧервона книга України. Бражник мертва голова Acherontia atropos ...Дивні рослини - bigmir)net
 Які причини стримкої деградації біорізноманіття?
 Якщо ви можете перелічити і дати характеристику, ви впоралися. Молодці!
 А які наслідки? Втрата біорізномвніття і порушення  процесів саморегуляції в екосистемах - головна причина масових ЕПІДЕМІЙ!!! 
Тепер зрозуміло, чому Людство отримало ще  і СOVID-19!
Доктор холдинг covid-19 карты копией пространстваCoronavirus Prevention Vector Illustration SetМужской доктор рвет карточку ковид-19
 Тількі збереження біорізноманіття як величезного генофонду планети забеспечить стабільність Біосфери!!! Людство має можливість  позбутися небезпечних смертельних інфекцій!!!
 Хочете знати ЯК? тоді  помікруйте, запропонуйте свої заходи і перевірте себе, прочитавши статтю стор. 198
 Результат. Виконайте завдання для самоконтролю, за певним рівнем. Базовий матеріал параграф 51. 

 Урок7: Екологічна політика в Україні
 Мета: сформувати знання про екологічну політику в Україні, Червону Книгу, Зелену Книгу, Чорні списки. Вміти пояснювати роль законодавства України та міжнародних угод.
Сучасний стан та охорона навколишнього середовища. Техносфера ... 
Комплект плакатів "Червона книга України" + методичні рекомендації ...Calaméo - Презентація "Червона книга України"Презентація "Рослини Червоної книги України"
1. Поміркуйте!
 -Що вам відомо про законодавчі документи з охорони природи в Україні.
- наведить приклади з власного досвіду участі у природоохоронних заходах.
 Пам'ятаете " Нагодуй тваринку!"? )))Які рослини Ñ– тварини можуть зникнути в Україні у 2018 році?
2 В чему полягає суть екологічної політики? Основні цілі і принципи.
Національна екологічна політика - Міністерство енергетики та ...Презентация на тему: "Проблеми та перспективи екологічної політики ...
МЕХАНІЗМИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
 Випишить іерархічні рівні екополітики. стор. 200 Спробуйте повторити і пояснити.
Вдалося? Молодці!
3. Працюємо с іл.84 Стратегічні цілі екополітики України- 5!
 Спробуйте прокоментувати ціль 1... 2... 3... 4... 5.
Теорія зеленої економіки - презентация онлайн
 Перевірте себе опрацювавши статтю стор. 201.
4. Підготуйте міні- доповідь за питанням Що передбачає Міжнародне співробітництво України у сфері екополітики? Базовий матеріал на стор. 202.
Презентация на тему: "Проблеми та перспективи екологічної політики ...
5. Діяльність. Заповніть таблицю на стор. 203
6. Результат. Виконайте завдання для самоконтролю на стор. 203 ( за вибором) Базовий матеріал параграф 52
 ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Ця тема передбачає додаткове читання, спостереження, моніторінг, застосування власного досвіду. 
 Бажаю успіхів!
Зелена книга України