9 клас






2023-2024 н. рік
9-Дклас

                                  Вітаю вас.


Вступ.
Урок 1. Біологія як наука пар.1


Для допитливих!



















УРОК 2. БІОСИСТЕМИ.

                Біологічне пізнання















2.

Робота з підручником стор 9-10








Діяльність стор.10-11

Д.З. пар 2, п.1





ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ!

Тема1. Хімічіий склад клітини та біологічні
                              молекули

https://www.youtube.com/watch?v=mKaJ4iy3zdc&t=234s


Урок 3. Неорганічні сполуки клітини



1.Мотивація
Поміркуйте!
Обмін думками
2. Пояснення

Роб. з підр. стор13


                !!!!!!!! Цікавий факт!!!!!!!!









Пригадайте з курсу хімії!



Приклад характеристики  біологічної ролі  хім. елементів та молекул

- органогенні , сумарна частка яких близько 98% - Оксиген, Карбон, Нітроген, Гідроген;

- макроелементи, сумарна частка яких становить 1,9% - Сулійфур, Фосфор, Хлор, Калій, Натрій, Магній, кальцій, Ферум;

- Мікроелементи, понад 40 елементів, вміст шкірного з яких менший від 0,001%, наприклад, Йод, Манган, Кобальт.

Кальцій, Натрій, Фосфор відіграють важливу роль у регуляції життєвих функцій в організмі людини. Так, іони Кальцію беруть участь у регуляції роботи серця, за їх участю відбуваються процеси зсідання крові, м’язові скорочення. Кальцій фосфат надає міцності кісткам. Йони Натрію входять до складу плазми крові, беруть участь у процесах транспорту речовин через клітинну! мембрану. Фосфор входить до складу нуклеїнових кислот, АТФ. Хлор входить до складу плазми крові, а також до шлункового соку (у складі соляної кислоти).

Стор.15
Д.З. пар.3 Табл. стор.15 (п)

Урок 4 Вода: властивості та функції пар.4

Поміркуйте!






Пригадайте з курсу хімії!






                  стор.17                    










               !!!!! Цікаво знати !!!!!!




Д.З. пар.4 стор.19 (п)       




Урок 5. Органічні молекули. Біополімери. пар.5































Урок 6 Вуглеводи. Властивості та роль





















2. Властивості вуглеводів
    ст.24 Виписати в зошит

ст. 25 план – конспект

4. Біологічна роль вуглеводів.
    С.Р у зошиті ст.26

5. Діяльність. ст.27

Д.З. пар.6
    Ставлення ст.27 письмово у тетрадях


Урок7 Ліпіди: властивості та біологічна роль
пар.7



 Прості


Складні






























С.Р. стор.30 Виписати біологічну роль ліпідів
Д.З. пар. 7 Скласти план-конспект
Вам на допомогу!



Урок 8 Біополімери.
Білки : структура, властивості, функції





Формула амінокислоти


Лови помилку!!










ВЛАСТИВОСТІ











Урок 9. Практична робота №1 Розв'язування елементарних вправ зі структури білків. 
Алгоритм виконання на  стор.35

Довідка до Вправи 4



Будова молекули гемоглобіну досить складна, навіть незважаючи на те, що до його складу входить всього 2 компоненти:  

  1. Гем
  2. Глобін

Будова Гема
Будова гема

Гем - це природний пігмент, до складу якого входить з'єднання порфірину із залізом. Загальна частка гема у структурі гемоглобіну становить лише 4%. Залізо, що входить у гем гемоглобіну, має валентність Fe2+. Молекула гема влаштована таким чином, що в її центрі знаходиться двовалентне залізо, яке захоплює молекулу кисню в капілярах альвеол.


Глобін - це альбуміновий білок, який становить 96% маси гемоглобіну і складається з 4 ланцюгів - 2 α і 2 β .


Шкіра альфа-цепь глобіну складається з 141 амінокислоти, бета-цепь - із 146 амінокислот. Всього в молекулі гемоглобіну присутні 574 амінокислотні залишки.

Глобін людини , на відміну від глобіну тварин, не містить у своєму складі амінокислот лейцин та цистин.


Альфа- і бета-цепи глобіну утворюють 4 гідрофобні кармани , в яких розташовується 4 геми. Саме гідрофобний карман білка глобіну дозволяє залізу гема приєднувати кисень не окислюючись, тобто. без переходу до Fe3+. 
Особливе значення у формуванні гідрофобної кармани відіграють 3 амінокислотні залишки: гістидин, гістидин та валін.
Бажаю успіху!


Урок 10 пар.9

                   МОЛЕКУЛА ЖИТТЯ














L нукл. = 0,34 нм М нукл. = 345 аом.
З'єднання нуклеотидів в1 ланцюг: ковалентними - фосфодієфірними зв'язками



                
                      5 нітратних основ! 
                     (по 4 у ДНК і РНК)!
   Знайди відмінності!





стор.37-38 Репарація! Яке це має значення?














Висновки:... 

Д.З. пар. 9 .
Діяльність стор. 39 Заповнити таблицю
Порівняльна характеристика ДНК і РНК

Перевір себе!




   Експрес опитування.



Урок 11 Практична робота №1(Б)

До практичної роботи №1 Стор.











Тренінг



Бажаю успіху!


Урок 12. Молекулярний рівень життя. 
АТФ. Ферменти пар. 10
1.



2.


3. Вправи стор.43

4.Ферменти стор. 41-42



5.



6.


Д.З. пар. 10
пояснення рішення вправ стор.43

Тема 2. Структура клітини            
Урок 13 Клітин - елементарна одиниця життя. пар.11

1.Вступний тест. стор.45 
Самоконтроль.
2.Методи дослідження клітини. с.р. стор47





Постулати сучасної клітинної теорії
2.Методі стор.46-47 

ТЕМ!(трансмісівна)  СЕМ!(сканувальна)

Д.З. пар.11
Діяльність стор. 49(п)

Урок 14 Структура клітин про-, еукаріотів
 пар. 11,12
1.Діяльність стор. 53 С.Р.
 




С.Р. Дайте порівняльну характеристику (у)


Урок Клітинна мембрана пар.13

1.
 
2.






3.

4.

Перевір собі!



4.
Д.З.пар. 12, 13
Домашні дослідження стор.57 Явище плазмолізу. (п)


Цитоплазма пар. 14





Одномембранні органелі


Двомембранні органелі
Немембранні органелі
 Діяльність стор.61
Замалюйте схему будови тваринної клітини, позначте її структуру та отримайте прізвище вченого.
Вивчіті пар.14

Урок Ядро пар. 15








Роль ядра у збереженні та передачі спадкової інформації

Ацетабулярія
 
Схема досвіду з одноклітинною зеленою водорослістю Ацетабулярією. 
А та Б - різні види Ацетабулярій


Пояснення досвіду











Урок 17 Різноманітність клітин пар. 16
      1. Що визначає різноманітність та особливість клітин.
          С.р стор.66-67

     2. Л.р №1 Алгоритм виконання на стор. 68-69

Опрацювати пар. 16, повт. пар.13-15

Урок Узагальнення. стор.70
               Самоконтроль тест стор.71


ТЕМА 3. ПРИНЦИПИ ФУНКЦІОНУВАННЯ КЛІТИН
Урок Обмін речовин та енергії пар.17,18













Розщеплення речовин пар.18




Особливості катаболізму: стор.77
* за участю ферментів гідролаз, оксидоредуктаз
* поступове вивільнення енергії
* акумуляція енергії у молекулі АТФ (повторити будову молекули АТФ стор.41).

 Пути розщеплення органічних речовин стор.78
* окислення




Урок Клітинне дихання, його біохімічні механізми пар.19






























Фотосинтез пар. 20





6 СО 2 + 6 Н 2 О --- С 6 Н 12 О 6 + О 2










Урок Хемосинтез 























пар.21 таблиця стор. 91
Самоконтроль знань стор.93 (письменно)
Узагальнення знань. Самоконтроль тест стор.93
 Пригадайте! Будова молекули ДНК, білки.

 Урок: Ген, його будова. пар.22
1. Спадкова інформація в клітинах.






Функції, властивості та різноманітність генів. стор.96

Діяльність стор. 97 письмово.


Урок Геном про-, еукаріотів
ПРИГАДАЙТЕ!






































Урок хромосоми: будова, функції. Каріотип


































Урок Транскрипція. Основні типи РНК
          Реакції матричного синтезу.












Пар. 25

Генетичний код Біосинтез білка

























Поміркуйте!





































Практична робота №2 
Елементарні вправи з транскрипції та трансляції.

Алгоритм виконання стор. 112-113

                                                             Тренінг
















Поділ клітин. Клітинний цикл





ТЕМА Закони успадкування ознак  
Основи генетики
Урок: Завдання та методи генетики. Основні              поняття















Урок: Закони Г. Менделя  
Домінування ознак. Розщеплення озна



Урок: Практична робота № 3(А) стор. 146-147

Пропоную відеоматеріал


Урок: ІІІ закон Менделя- незалежного                             успадкування ознак

















************************************************** ********************************
Урок: Біосфера -  цілісна система пар. 59 
1. 



2. Жива речовина-біота. Функції біоти стор. 251
3. Колообіг речовин.

 Урок:Збереження Біосфери пар. 60
 Особливості біосфери.
1. Обробити пару. 60
2. Підготуйте усні повідомлення:
 Основні напрямки охорони Біосфери.


19.04.
Урок: Середовище існування пар. 57
1. Умови та ресурси середовища



2. Середовища існування стор. 243
!!! Обробити матеріал стор. 243-244
Заповніть таблицю стор. 245
Ставлення Стр. 245 усно.
 Параграф 57.

 Урок: Екосистеми та їхня стабільність пар. 58
1. Стійкість екосистем.


Обробіть таблицю на стор. 246
 Обґрунтуйте, наведіть приклади.
2. Сукцесії стор. 247-248







https://www.youtube.com/watch?v=hKWZp7xh_m0
 3. Штучні екосистеми



Дайте характеристику штучної екосистеми (за вибором) Роль людини.
Діяльність стор. 249. 
Заповнити таблицю.
Параграф 58, повт. 57


12.04. 
 Урок: Екологічні фактори пар. 56
 Актуалізація знань.
1. Вправи на правило екологічної піраміди.
(теоретичний мінімум пар. 54-55)
Перевірте свої знання.
Код доступу  7769933
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
на join.naurok.ua
2.
3.Правила дії екологічних факторів Стр. 239
* вивчити правила, навести приклади

4. Екологічна валентність (толерантність)
 стор. 240


5. Діяльність стор. 241 письмово.
6. Параграф 56, повторити пару. 54-55.


05.04.
 Тема: Надорганізмові біосистеми.
 Екосистеми. Різноманітність екосистем. пар.54




1. Склад і властивості екосистеми. стор. 230-231

2. Структура екосистеми. 231 -232



Скласти схему взаємодії компонентів екосистеми.

Позначити назву та місце.
3. Методи вивчення екосистемного ріхноманіття стор. 232


4.Діяльність стор. 233.
5. Опрацювати пару 54.
  Пар. 47 – 48 п.
    Результат стор. 233

Урок: Екосистеми та їх функціонування. пар. 55
1. Ланцюги живлення


 Виконайте завдання.


2. Функціонування екосистем стор.235-236



3. Колообіг речовин та потік енергії стор.236



4. Діяльність стор. 236-237
5. Виконайте практичне вправу 1 стор. 237.
6. Обробіть пару. 55

Для допитливих!

08.03, 15.03 – свято, канікулі.
 (ущільнення 3 рік)
22.03.- 29.03. (Заміна) 
29.03.
Урок: Бактерії, Археї пар 52.
Урок: Еукаріоти пар. 53.


22.03. (Заміна)
Урок: Походження та історичний розвиток життя (пар 49)
ГіпоÐÐÐÐРОпаріна-Холдейна — Ð¾Ñ Ð½Ð¾Ð²Ð½Ñ– йоложеннРÐÐÐÐÐ

Проблема Ð³ÐµÐ¾Ð»Ð¾Ð³Ð¸Ñ‡ÐµÑ ÐºÐ¾Ð³Ð Ð²Ð¾Ð·ÑÑÑÑ Ñ‚Ð° ЗемлÐ: alexcrim — LiveJournal

29.03 .
Тема: Біорізноманіття. 
Урок: Основи еволюційної філогенії ісистематики 
(пар. 50-51)
ÐŸÑ€ÐµÐ·ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð½Ð° тему "Ð¡Ð¸Ñ Ñ‚ÐµÐ¼Ð°Ñ‚Ð¸ÐºÐ°"

ÐšÐ»Ð°Ñ Ð¸Ñ„Ñ–ÐºÐ°Ñ†Ñ–Ñ Ð¾Ñ€Ð³Ð°Ð½Ñ–Ð·Ð¼Ñ–Ð² - Склад Ñ Ñ‚ÐµÐ½Ð´Ñ–Ð²

2. Неклітинні форми.
â„– 6. Реклітинні форми Ð¶Ð¸Ñ‚Ñ‚Ñ .  Ð¦Ð°Ñ€Ñ Ñ‚Ð²Ð¾ Ð'іра.


22.03.(заміна)
Урок: Макроеволюція (пар 47-48)
https://www.youtube.com/watch?v=wocKe9yeLPw
ÐžÑ Ð½Ð¾Ð²Ð½Ð¸Ð¹ результат еволюції" - пÑÐÐÐÐÐÑÑÑÑÑÑ Ñ· біл» -Ñ-


ÐŸÑ€ÐµÐ·ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ ÑƒÑ€Ð¾ÐºÑƒ "Стратегії адапÑÐÐÑÑ-Ñ— органіР·Ð¼Ñ–в"

Урок: Еволюція людини. Антропогенез. пар 48.
https://www.youtube.com/watch?v=2BpkzYr49Jc
https://www.youtube.com/watch?v=b8gSmwQ8Kn0

Что такое антроÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐ?  Ðтапы, теории, проблемы антропогенеза

ÐÐ²Ð¾Ð»ÑŽÑ†Ð¸Ñ Ñ‡ÐµÐ»Ð¾Ð²ÐµÐºÐ° - антроÐÐÐгенез.  ÐŸÑ€Ð¾Ð¸Ñ Ñ…Ð¾Ð¶Ð´ÐµÐ½Ð¸Ðµ человека ...


01.03.
Урок: Підсумкове узагальнення. 
Самоконтроль знань Стр. 181
1. Теоретична основа.
*Виконайте тест. стор.181
2. Практика
* Що вийде за повне домінування? Складіть схеми можливого схрещування.

* Які закономірності ви спостерігаєте?
*
*                                      
***

 Після виконання роботи, відправте її за посиланням на клас рум.

Тема 6. Еволюція органічного світу. Теорія еволюції

 Поняття еволюція. пар 43
            Теорія еволюції пар.44
 1.


2. Ознаки еволюції стор.182

3. Розвиток еволюційних поглядів Стор. 183









3.  Докази еволюції Стор. 184

4. Синтетична теорія еволюції Стор. 188

5.Діяльність стор. 185 
6. Параграф 43,44.


Для допитливих!




22.02.
Урок: Мутації. Мутагенез пар. 41
1. Мутаційна теорія








 Заповнити таблицю стор. 175
 Опрацювати пар.41.

 Урок: Медична генетика пар. 42.

МЕДИЧРРГЕРЕТИКÐ
 1. Що вивчає медична генетика?
2. Що таке спадкові хвороби? Як вони класифікуються? стор. 176.
Спадкові хвороби


Ð ÐºÑ‚ÑƒÐ°Ð»ÑŒÐ½Ñ–Ñ Ñ‚ÑŒ теми
.Зверніть увагу на хвороби зі спадковою схильністю. стор. 177
 Шизофренія





2,5-3,0% ÑƒÑ Ñ–Ñ… новонароджених мають вр: -2,5-3,0% ÑƒÑ Ñ–Ñ…
4. У чому його суть?
5. Зверніть увагу!
 Яке вплив шкідливих звичок на потомство? стор. 177, табл.11 
Мутагенний вплив.
Зробити висновок
 6.Сучасні методи діагностики Ð”Ñ–Ð°Ð³Ð½Ð¾Ñ Ñ‚Ð¸ÐºÐ° генних захворювань 
Зробити висновок.
7. Діяльнісь. Спробуйте скласти свій родовід за певною ознакою.
8.Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. стор.179.
 Теоретична база параграф 42.
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE

15.02. 9 А
 Урок: Модифікаційна мінлість пар.39.
1. 
2. 


3. Випишіть властивості модифікаційної мінливості стор.165.

4.Варіаційний ряд. Крива.






 5. Лаб. дослідження. стор. 167

Будуємо КРИВУ!
Роботу оформити у зошиті.
6. Опрацювати параграф 39. 

Урок: Комбінативна та мутаційна мінливість
 пар.40
1.

  Мінливість, яка виникає в результаті рекомбінацій (перерозподіл спадкового матеріалу), що спричинені кросинговером та незалежним розходженням хромосом, називається комбінативною. Комбінативна мінливість забезпечує різноманітність комбінацій алельних генів і зумовлює появу особин із різними поєднаннями станів ознак.
На малюнку зображень приклад комбінативної мінливості.



 Прикладом комбінативної мінливості може бути поява нащадків із новими, не  ти
п ові для  батьків комбіна
ціями ознак , як  у дослідах Менделя з горохом (насіння жовтого кольору  зі зморшкуватою поверхнею і насіння зеленого кольору з гладенькою поверхнею) і  Моргану – з дрозофілами (сіре  тіло і недорозвинені крила, чорне тіло  крила).

    Джерела комбінативної мінливості:
1) кросинговер;
2) незалежне розходження хромосом у мейозі;
3) випадкова зустріч гамет під час запліднення.
          Усі три джерела комбінативної мінливості діють одночасно та незалежно один від одного.
2.


 3 . Закон гомологічних рядів спадкової мінливості.      



4. Діяльність стор. 170-171.
5. Опрацювати пар. 40.


25.01.
 Урок: ІІІ закон Менделя


Практична робота №3 (б).
Вправи. Стр.151.

Урок: Взаємодія генів пар.36
Згадайте, які гені називаються алельними?
1. Алельні гені.



2. Неалельні гені.



Виписати та вививити типи взаємодії генів. Навести приклади.

3. Діяльність стор. 155 таблиця.
    Параграф 36, повт 33,34,35.


18.01.21.
Практична робота №3 (А)  
    Складання схем моногібридного схрещування.
 Мета: закріпити знання І та ІІ законів Менделя.
  1. Рішення вправ стор. 146-147. 
     Пояснення вчителя.
Моногібридне схрещування  – це схрещування, під час якого батьківські особини відрізняються за однією парою альтернативних ознак (жовте та зелене забарвлення насіння, гладенька або зморшкувата форма насіння).

Алгоритм розв'язання задач на моногібридні схрещування
  1. Записати символи, що використовуються для позначення шкірного гена.
  2. Встановити генотипи батьків, визначаючи їх за фенотипами нащадків та користуючись таблицею домінування.
  3. Записати всі типи гамет (яйцеклітин та сперматозоїдів), що утворюються у кожного із батьків у результаті мейозу.
  4. Враховуючи всі можливі варіанти випадкового запліднення, встановити генотипи нащадків.
  5. Визначити співвідношення у потомстві різних генотипів та фенотипів.

  Завдання 1.
 Гетерозиготна жінка вийшла заміж за гетерозиготного караокого чоловіка. Який колір очей можливий у дітей? Дано: Розв'язок. А - карій                                                             Р: ♀ Аа x ♂ Аа а - блакитний                                                     G : А,а            А,а ♀ Аа                                                                               
                                                                  
 
     

♂ Аа                                                                    F    АА; Аа; Аа; аа
F -? до. до. до. б. 


Відповідь: за генотипом розщеплення 1:2:1, а за фенотипом 3:1. 

Задача 2. 
Який колір квітів буде у гібридів першого покоління білиих троянд по генотипу та по фенотипу, якщо білий колір - рецесивна ознака? (Схрещували гомозиготні особини).
Дано:                                                                               Розв’язок. 
А – рожевий колір;                                                    Р: ♀ аа х ♂ АА
а – білий колір;                                                          G    а          А
♂ АА                                                                            F1:            Аа
♀ аа
F 1 - ?

Відповідь: колір квітів буде рожевим

 Задача 3. 
Якого кольору будуть рози, одержані при схрещуванні двох гетерозиготних рослин розового кольору?

       Розв'язок.

Р : ( F 1 )♀  Аа х  Аа

G : А, а А, а
              
F 2:  АА (червоні); Аа (рожеві); Аа; аа (білі)


Відповідь:  Згідно із законом розщеплення ознак, відбудеться розщеплення ознак: за генотипом у відношенні 1:2:1, за фенотипом 3:1

2. Самостійне рішення вправ 3,4,5,6.

3. Повторити пару 33,34. Підготувати теорію. 

Урок: Незалежне успадкування ознак 

пар. 35

*Запишіть у зошит схему дигібридного схрещування на стор. 150.

*Аналізуюче схрещування
Аналізуюче схрещування  —  схрещування  особин із домінантною ознакою у фенотипі та невідомим генотипом із рецесивною гомозиготою, з метою визначити генотип першої особини. Вперше аналізуючи  схрещування  проводивши Грегор Мендель для підтвердження своєї моделі спадковості.
* Виконайте вправу 1,2 стор.151
* Опрацюйте пар 35, повт 33-34
   Звертаю увагу на Відеоурок  !!!


11.01. 2021.
Тема 5. Закономірності успадкування ознак

Урок: Генетика. Методи генетичних досліджень пар. 33
1. Завдання сучасної генетики Стр. 140-141

2. Методи генетичних досліджень
3. 






4. Діяльність стор.142-143. Вивчити символи.
5. Ставлення стор.143
6. Вивчити пар.33

 Урок: Закони Менделя. Домінування ознак.
 Розщеплення ознак пар. 34
ПроÑÐРгом воÑÑ Ð²ÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÑÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐРгоÑ...
Це єдина Ñ Ð‚Ð¾Ñ€Ñ–Ð½ÐºÐ° з розÑÑÑÑÑÑÐÐÐÐÐÐÐ Ñ ÐÐÐа збеÑÐÐÐÐÐÐÐÑÑ Ñ .  До Рких Ð´Ð¾Ñ Ð»Ñ–Ð´Ñ–Ð² Ñ– над Ркими Ñ€Ð¾Ñ Ð»Ð¸Ð½Ð°Ð¼Ð¸ вона налР¸ Ñ‚ÑŒ – п...
1.Моногібридне схрещування.

Пригадайте!
ÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐ ÐÐÐÐÐÐÐ ÐÐÐРе Ð½Ð°Ñ Ñ–Ð½Ð½Ñ Ð·ÐµÐ»ÐµÐ½Ðµ на ) ...
I закон МенÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐРкиР–Ð½Ð½Ñ Ð²Ñ–Ð´ ...
Другий закон МенÐÐÐÐÐÑÐ ÐÐÐÐÐÐÐÐÐ ÐÐÐÐÐÐÐ ÐÐРаРа Ð ° Ра ...

II закон ÐœÐµÐ½Ð´ÐµÐ»Ñ (закон ÑÑозÑÐÐÐÐÐÐÐÐÐÐÑ) - під Ñ‡Ð°Ñ Ñ Ñ…ÑÐÑÑÑÑÑÐÐÐ Ð½Ð½Ñ Ñ€Ð¸Ð´Ñ–Ð² першогÐÐ ÐÐÐÐÐÐÐÑÑÐÐÐÐРміж Робою Ñ –в другогРÐÐÐÐÐ...
2.
ÐŸÑ€ÐµÐ·ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð† та ІІ закони МенделÑ




3. Вивчити теорію пар.33, 34. 
Підготуватися до Практичної роботи № 3 на стор. 146-147.



28.12. 2020.
 Урок: Гаметі. Запліднення пар.30.
1.




2. Гаметогенез



3. Запліднення

 4. Діяльність стор.129
 5. Параграф 30.

Урок: Онтогенез. пар.31
Період онтогенезу. пар.32.
1. 
2.Діяльність стор.133.
3.Періоди онтогенезу пар.32 стор.134-135
 *Ембріогенез

4. Постембріогенез
5. Діяльність стор.137
6. Параграф 31, 32.
Увага!
 Узагальнення стор.138
 Самоконтроль знань стор.139

 21.12.
Урок: Поділ клітин. Клітинний цикл. Мітоз. пар. 28.
1. Типи поділу клітин.

2. Клітинний цикл.
3.
 4. Мітоз
Перевір собі!

Набір хромосом

5. Замалюйте та вивчити фази мітозу стор.121.
6. Вивчити пару. 28.

Урок: Мейоз. пар. 29

1. Перший поділ – редукція.

Інший поділ - еквація

3. Рекомбінація ДНК. Кросинговер.

4. Дайте порівняльну характеристику мітозу та мейозу стор. 125
5. Вивчити пар. 29.



14.12.
Готуємось до К. Тесту пар. 22 - 25.

 Генетичний код. Біосинтез білка. пар. 26.
1.





2. Біосинтез білка.


3. Практична робота № 2 стор. 112-113
4. Вивчити пар. 26.

 Урок: Реплікація ДНК. Репарація ДНК.
 пар.27.
1. Самопідвоєння ДНК



Антипаралельність

2. Репарація.

3. Діяльність. стор.116
 Таблиця.
 Вправи.
4. Опрацювати пар. 27, повт. пар. 26.
 Опорні знання пар. 8-9.
Готуємось до К. Тесту пар. 22 – 25.


07.12.
 Урок: Хромосоми: функції та будова. пар.24
1. Роль хромосом у спадковості Стор. 102
Хромосоми-матеріальні носії спадковості еукаріотів.
2. Будова хромосомі


3. Замалюйте хромосому, підпишіть її частини. 
4. Конденсація хромосом


5. Набір хромосом - каріотип стор.104








2n = 44 А + ХХ - гомогаметна стати
         44 А + ХУ – гетерогаметна стати
6. Параграф 24
7 Діяльність стор. 105 письмово.

Урок: Транскрипція. Типи РНК пар. 25.
 Опорні знання пар. 8 – 9.

1 .Експресія генів - процес реалізації спадкової інформації для синтезу молекул РНК та білків.

 2.Транскрипція - процес синтезу всіх видів РНК із матриці ДНК в ядрі.

Що таке -процесінг- стор.107

3. Види РНК


4. Параграф 25
5. Діяльність стор.108-109.  
Заповнити таблицю.








2. Основні положення сучасної теорії гена



3

4. Діяльність стор.97
Вивчити поняття та їх визначення.
5. Вивчити пар. 22.


Урок: Геном про - та еукаріотів. пар 23
1.Геном.

2. Оперон прокаріотів ( Жакоб – Моно)

3. Інтронно-екзонна структура.
4. Діяльність стор.101
 Порівняти геноми про- та еукаріотів. письмово.
 5. Параграф 23.


23.11.
9 А Meet - 10. 30
9 В Meet - 11. 30
Урок: Фотосинтез. пар. 20
1. Умов фотосинтезу








2.Фазі фотосинтезу.


Будова хлоропласту

* Світлова фаза.
*
* відновлення НАДФ стор.85
* фотофосфорилювання



Зрівняйте фази фотосинтезу

3. Планетарна роль фотосинтезу.

4. Діяльність стор. 86-87 письмово.
5. Опрацювати пар. 21.

Хемосинтез. пар.21
1. 




2. Пластичний обмін – анаболізм.


3. Виділення речовин- екскреція.

4. Діяльність. стор. 90-91.
 Підготуйте відповідь "Порівняльна характеристика хемо- та фотосинтезу". табл. стор.91
5. Опрацювати пар. 22


16.11. 
Meet  конференція через гугл клас 
9А – 11.00
9В – 12.00
Урок: Клітинне дихання пар.19




1. Анаеробне дихання.


Гліколіз - безкисневе розщеплення глюкози

Бродіння.
2. Аеробне дихання
3. Повне рівняння дихання

4. Етапи розщеплення речовин. таблиця стор.83 письмово
5. Вивчити пар. 19. повт пар.17-18.


09.11.
Тема 3. Принцип функціонування клітин. 
Урок 17: Обмін речовин та перетворення енергії.                     
1. Самоконтроль знань. Рішення тесту на стор.
2. Обмін речовин та енергії
    пригадайте, що таке метаболізм? Мембранний транспорт?
    (повторити будову клітинної мембрани стор.54-55)


3. Етапи обміну речовин. стор. 72-73

   

4. Надходження речовин, енергії, та інформації в клітину.
   Мембранне транспортування.










5. Суть внутрішньоклітинних перетворень. стор.74.



6. Заповнити табл. на стор.75
7. Вивчити пар. 17.

Урок18: Розщеплення органічних речовин.

1. Значення розщеплення. Типи живлення. стор.76 (навести приклади)
2. Катаболізм

Особливості катаболізму: стор.77
* за участю ферментів гідролаз, оксидоредуктаз
* поступове вивільнення енергії
* акумуляція енергії у молекулі АТФ ( повторити будову молекули АТФ стор.41).

 Шляхи  розщеплення органічних речовин стор.78
* окислення

анаєробне розщеплення - гліколіз
* аеробне розщеплення- кисневе дихання

5. Діяльність стор.79.
6. Вивчити пар. 18. 
    Результат стор.79





02.11
 Урок 15: Ядро: структурна організація та функції. пар 15.
1. Провідна роль ядра у клітині.


2. Збереження та передача генетичної інформації ядра.
https://www.youtube.com/watch?v=t3GNTWclSf4



 Мітоз. Мейоз.

3. Будова ядра у зв'язку з функціями стор. 64.

4. Заповніть таблицю стор. 65 письменно (контроль на уроці)
5. Зверніть увагу на рубрику "Ставлення" стор. 65.
    Сформулюйте висновок про роль ядра.
6. Вивчити пар 15.

 Урок16: Різноманітність клітин. пар. 16.
1.Що визначає різноманітність клітин

Диференціація клітин у багатоклітинних організмах.

2. Особливості рослинних клітин стор.67
3. Особливості тваринних клітин стор.67



4. Клітина грибів. стор.68

 5.Лаб. роб. №1 Стор. 68 - 69
 а. Вивчити та вміти описувати клітини рослин, тварин та грибів.
 б. Замалювати, підписати та вивчити органелі. 

 в. Зробити висновки. Заповніть
таблицю на стор. 69.          
 6. Вивчити пар 16.
     Узагальнення теми "Структура клітин" стор.70
     Готуємось до с.к. стор.71.



26.10.
Повторити будову клітин.
Урок13: Клітіна. Клітинна мембрана. 
                 пар 13.
 1. Будова мембрани.  

     Рідинно-мозаїчна модель. малий. 29



2. Функції мембрани. (лист) стор. 54-55




3. Міжклітинні контакти. малий 31, стор. 55

Десмосомі

Щільні
 Сінапсі

Щілінні
Плазмодесмі

4. Надмембранні структури.




-клітинна стінка

-глікокалікс


5. Діяльність.
    Виконати завдання на стор. 56-57.
    Проведіть домашні дослідження. Поясніть результати.
6. Результат стор.57 усно.
7. Вивчити пар. 13.

 Урок 14: Цитоплазма та основні клітинні органелі. пар. 14
1.Компоненти цитоплазми. стор. 58-59




2. Основні органелі еукаріотичних клітин.
 Одномембранні органелі:
 ЄПС

К. Гольджі.





 Лізосомі


Вакуолі


 Двомембранні органелі:

Мітохондрії



 Пластиді









Запам'ятайте!


Немембранні органелі:
Рибосоми



Центросома


3. Діяльність. 
    Виконати завдання Стор. 61 письмово. 
    Замалювати та підписати органелі та їх функції.
4. Вивчити пар. 14.
    Вміти розрізняти та описувати органелі клітини.

Код доступу  : 2050036
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
на join.naurok.ua


 12.10. 
  Урок11: Узагальнення стор.44.
                 Самоконтроль знань. стор. 45 письмово.

1. Повторити пару. 9, вивчити будову нуклеотиду, мовляв. ДНК
2. Тренувальні вправи. Пр. роб.1 (б) продовження стор.39.
3. Вивчити будову та функції мол. АТФ. стор. 41.
4. Опрацювати стор. 44-45. с.к. письмово. стор.45.
  Перевірте свої знання.
Запитання 1

Мономерами нуклеїнових кислот є:

варіанти відповідей
 

аімнокислоти

 
 

моносахариді

 
 

нуклеотиди

 
 

пептиді

Запитання 2

Оберіть всі нітратні основи, що входять до складу ДНК:

варіанти відповідей
 

аденін, гуанін, урацил, цитозин

 
 

аденін, урацил, гуанін, тимін

 
 

аденін, гуанін, тимін, цитозин

 
 

аденін, цитозин, урацин, тимін

Запитання 3

Дві нитки ДНК між собою з'єднуються за допомогою зв'язків:

варіанти відповідей
 

водородних

 
 

пептидних

 
 

клвалентних

 
 

дисульфідних

Запитання 4

Функція ДНК:

варіанти відповідей
 

зберігання та відтворення спадкової інформації

 
 

структурна

 
 

регуляторна

 
 

секреторна

Запитання 5

Нуклеотиди РНК містять у своєму складі наступні основи:

варіанти відповідей
 

аденін, гуанін, урацил, цитозин

 
 

аденін, урацил, цитозин, тимін

 
 

аденін, гуанін, цитозин, тімін

 
 

урацил, аденін, шуанін, тимін

Запитання 6

Обрати всі різновиди РНК у клітинах:

варіанти відповідей
 

рРНК

 
 

тРНК

 
 

і РНК

 
 

всі відповіді вірні

Запитання 7

Моолекула АТФ

варіанти відповідей
 

універсальний джерело енергії для біохімічних реакцій

 
 

бере участь у процесах росту, руху і розмноження клітин

 
 

утворюється в процесах дихання та фотосинтезу

 
 

немає вірної відповіді

Запитання 8

У молекулі АТФ є:

варіанти відповідей
 

дві макроергічні зв'язки

 
 

один макроергічний зв'язок

 
 

чотири макроергічні зв'язки

 
 

три макроергічні зв'язки

Запитання 9

Яка нітратна основа входитиме до складу молекули АТФ?

варіанти відповідей
 

аденін

 
 

гуанін

 
 

цитозин

 
 

тимін

Запитання 10

У процесах реалізації спадкової інформації беруть участь молекули:

варіанти відповідей
 

іРНК

 
 

т РНК

 
 

рРНК

 
 

АТФ

 
 

ДНК

Урок12: Клітинний рівень. пар 11.
1. Методи дослідження клітин.



2.
3.


4.Вивчіті пар. 11
 Діяльність стор. 49 усно
 Питання самоконтролю. стор. 49.
5. Вивчити пар 12 тількі стор. 50! Пригадайте будову еукаріотичної рослинної та тваринної клітини з курсу 6 класу.



 Вивчіті пар.12, повт. пар. 11
 Діяльність. Виконати завдання Стор. 53 письмово.

 05.10 
Урок 9: Молекулярний рівень.Нуклеїнові кислоти. пар. 9.
1. Нуклеотиди




2. Структура ДНК


3. РНК. Порівняння з ДНК.

4.
5. Вивчити пар 9.
6. Рішення задач стор. 39

Урок 10 Молекулярний рівень. АТФ. пар. 10

1. Молекулярний рівень життя. 
    Пригадайте суть метаболічних процесів.
2. АТФ


стор.41
3. Ферменти стор.41-42



4. Властивості стор.42
5. Розв яювання вправ стор.43.
6.Вивчіті пар.10

 Увага! Готуємось до моніторингу знань 28.09.
  пар. 1, 3, 4, 5.


   Урок: Вуглеводи. Властивості та роль. (пар 6)

                  1. Що таке вуглеводи? Класифікація. Будова.





2. Біологічна роль вуглеводів (функції) Стор. 26

3. Діяльність стор. 27.
  Завдання для самоконтролю Стор. 27.
  Д.З: пар.6

21.09
Органічні молекули. Біополімери. (Пар. 5)

           1. Основні біомолекулі живого. 20 - 22



2. Біополімери




3. Випишити та вивчити функції біополімерів. стор. 22
4. Діяльність -усно за планом таблиці стор. 23.
Д.З. пар.5 Завдання для самоконтролю стор.23


14.09.20. 
                             
Урок: Вода: властивості і функція  (пар. 4)






 



 



Опрацювати табл. стор. 19. 
Вивчити пар. 4

Урок: Хімічний склад клітин. Неорганічні сполуки (пар 3).
1. Зверніть увагу на табл. стор. 12

 Усі хім. елементи: (стор. 12-13)


- органогенні

-макроелементи
- мікроелементи


Найбільш поширені йони живих організмів 


Катіони

Аніони

H+ — Гідрогену

OH-— гідроксиду

K+ — Калію

Cl— хлоридної кислоти

Na+ — Натрію

HSO4-, SО42- – сульфатної кислоти

Ca2+ — Кальцію

H2PO4-HPO42-PO43- — ортофосфатної кислоти

Mg2+ — Магнію

HCO3- , СО32- — карбонатної кислоти


Молекули: вода, мін солі.

Мінеральні солі - неорганічні речовини, які підтримують в середині клітини стан pH, забезпечують її нормальне функціонування, утворюють опорні органи, хітиновий панцир, кістки. В цитоплазмі інших клітин більша частина солей знаходиться в дисоційованому стані в вигляді катіонів і аніонів.

Білки, жири, вуглеводи, нуклеїнові кислоти.
2. Основні клітинні  перетворення. Реакції синтезу і розкладу, окиснення відновлення. стор.13               
3. Діяльність. " Хімія живого" стор. 15.
4. Талиця стор.15 
5. Результат . Завдання для самоконтролю.

Елементи, що входять до складу живих організмів

Елемент

Символ

Вміст (%)

Значення для клітини й організму

Карбон

С

15—18

Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини

Оксиген

О

65—75

Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини

Нітроген

N

1,5—3,0

Обов'язковий компонент амінокислот

Гідроген

H

8—10

Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини

Фосфор

P

0,0001

Міститься у складі кісткової тканини і зубної емалі, нуклеїнових кислот, АТФ і деяких ферментів

Калій

K

0,15—0,4

Міститься в клітині тільки у вигляді йонів, активує ферменти білкового синтезу, обумовлює ритм серцевої діяльності, бере участь у процесах фото­синтезу

Сульфур

S

0,15—0,20

Міститься у складі деяких амінокислот, ферментів, вітаміну В

Хлор

Cl

0,05—0,10

Найважливіший аніон в організмі тварин, компонент HCl у шлунковому соку

Кальцій

Ca

0,04—2,00

Міститься у складі клітинної стінки рослин, кісток і зубів; активує згор­тання крові й скорочення м'язових волокон

Магній

Mg

0,02—0,03

Міститься у складі молекул хлорофілу, а також кісток і зубів, активує енергетичний обмін і синтез ДНК

Натрій

Na

0,02—0,03

Міститься в клітині тільки у вигляді йонів, зумовлює нормальний ритм серцевої діяльності, впливає на синтез гормонів

Ферум

Fe

0,010—0,015

Міститься у складі багатьох ферментів, гемоглобіну і міоглобіну, бере участь у біосинтезі хлорофілу, у процесах дихання і фотосинтезу

Іод

I

0,0001

Міститься у складі гормонів щитоподібної залози

Купрум

Cu

0,0002

Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у процесах кровотворен­ня, фотосинтезу, синтезу гемоглобіну

Манган

Mn

0,0001

Міститься у складі деяких ферментів або підвищує їх активність, бере участь у розвитку кісток, асиміляції азоту й процесі фотосинтезу

Молібден

Mo

0,0001

Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у процесах зв'язування атмосферного азоту рослинами

Кобальт

Co

0,0001

Міститься у складі вітаміну B12, бере участь у фіксації атмосферного азо­ту рослинами, розвитку еритроцитів

Цинк

Zn

0,0003

Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у синтезі рослинних гор­монів (фуксину) і спиртовому бродінні

  Діяльність - стор. 14-15" Хімія живого"
 Д.З: Вивчити пар.3
 Завдання для самоконтролю стор.15

                          

*****************************************

2019- 2020 н.рік

Урок:  Біотехнологія.  пар. 63.
            Основи генетичної інженерії пар 64-65




Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології

Генна інженерія та генна терапія - презентація з біології



22.05.20.
Урок: Біосфера як цілісна система (пар 59)
1.Презентація до уроку з теми: "Біосфера як глобальна екосистема, її ...

Презентація до уроку на тему : " Біосфера"

Матеріал для географічного гуртка «Біосфера»
Структура та складові біосфери. Біогеохімічні цикли.
7 біосфера та її межі

2.Жива речовина ( біота)

Біосфера, основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу.

7 біосфера та її межі


Презентація до уроку з теми: "Біосфера як глобальна екосистема, її ...

3. Біологічний колообіг речовин

Колообіг речовин та елементів» - Колообіг неметалів у природі


Колообіг речовин і енергії

Колообіг речовин і енергії

Колообіг речовин і енергії


Колообіг речовин і енергії

Збереження Біосфери (пар.60)
 Проведить самоконтроль знань стор.259.


Тема: Біологія як основа біотехнології та                   медицини
 Урок: Поняття про селекцію
Селекція. Основні методи селекції - презентация онлайн



Урок. "СЕЛЕКЦІЯ "1 частина

Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження ...

Різноманітність культурних рослин. Культурні рослини – мандрівники.
Центри походження - презентація з біології
Центри походження - презентація з біології
11 клас
11 клас
Центри походження - презентація з біології
Центри походження - презентація з біології
Центри походження - презентація з біології
Презентація на тему:" Методи селекції."

Селекція. Основні методи селекції - презентация онлайн
 Теоретична база пар. 61, 62


 18.05.20.  13.00. Контрольний тест.
 Тема:  Надорганізмові біологічні системи. Екосистема. (пар. 54-58).
 Час виконання - 40 хвилин.
Код доступу 997201

Перевірте свої знання, виконайте тест за пар. 54-56. Нагадую, що час виконання обмежений- 40 хвилин. Заходити і виконувати тількі 1 раз!

Код доступу 144361


15.05.20.
Тема: Надорганізмові біологічні системи.
Урок: Екосистема. Різноманітність        екосистем(пар.54)

Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем"
Екосистема. Різноманітність екосистем » mozok.click

https://www.youtube.com/watch?v=XiSnpi_v7nI

Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем"
Функціонування екосистем пар. 54-55
https://www.youtube.com/watch?v=PLFMAnuaCDM&t=250s


Ланцюги живлення і потік енергії.
Складіть ланцюги живлення з 4, 5 ланок.

https://www.youtube.com/watch?v=ygkx3AT1d8E

7.4.1 | ecologymanual

Теоретична база пар. 54-55

 Урок: Екологічні чинники (пар. 56)
            Середовище  існування ( пар.57)
Екологічні чинники.

Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їхнє ...

Презентація "Закономірності впливу екологічних чинників на ...

Екологічні фактори Закон оптимуму 1 Що таке екологія
Середовище існування пар 57

Поняття про середовище існування, шляхи пристосувань до нього ...

Середовища існування

Середовища існування живих організмів.
Середовища існування організмів

Середовища існування організмів - online presentation
Середовища існування живих організмів.

Наведить приклади екто- та ендопаразитизму.

 Порівняйте середовище існування за заблицею на стор.245.

Стабільність екосистем пар. 58. 

Презентація "Стабільність екосистем"
Динаміка та продуктивність екосистем сукцесії - презентация онлайн

Динаміка та продуктивність екосистем сукцесії - презентация онлайн


Біоценоз як природна система - презентация онлайн
Динаміка та продуктивність екосистем сукцесії - презентация онлайн

 Штучні екосистеми

Презентація до уроку: "Екосистеми, їх структура та властивості"
Презентація до уроку: "Екосистеми, їх структура та властивості"
Презентація на тему: "Екосистеми. Види екосистем."

Природні і штучні екосистеми. Ланцюги живлення. Екосистеми своєї ...



Порівняльна таблиця ознаки для порівняння екосистема. Типи і ...


Презентація "Агроценози"







Перевірте свої знання за таблицею на стор.249.
 Готуємось до перевірки знань. Вивчити та повторити пар. 54-56


08.05.20.
Систематика еу- і прокаріот
  пар. 52-53 ознак.
http/www.youtube.com/watch?v=DwAJef3E8r4

Це цікаво!https://www.youtube.com/watch?v=X8cAoGVEbL0

Презентація на тему "Систематика"
Презентація "Основи еволюційної філогенії та систематики"

Прокаріоти — Вікіпедія


https://www.youtube.com/watch?v=C88r7SMNfmE&t=293s


Урок: Походження та історічний розвиток життя (пар 49)
Презентація на тему «Гіпотези виникнення життя на землі» (варіант 3)
1. Погляди на походження життя.Гіпотеза Опаріна-Холдейна — основні положення, етапи, докази
Гіпотези виникнення життя - online presentation

https://www.youtube.com/watch?v=J2BHWR9Os68

2. Геохронологія Землі. Етапи розвинку життя

Проблема геологического возраста Земли: alexcrim — LiveJournal

https://www.youtube.com/watch?v=MkI9HmLA7W0

3. Проведить самоконтроль знань. стор.211
    Теоретична база пар. 49.

 Тема: Біорізноманіття.  (Ущільнення 2год)

Презентація на тему "Систематика" Урок: Основи еволюційної філогенії ісистематики 
(пар. 50- 51)

1.Принципи біологічної систематики.
Класифікація організмів - Склад стендів

Стенд "Класифікація організмів" 80х75 см: продажа, цена в Луцьку ...

2. Неклітинні форми.
https://www.youtube.com/watch?v=1vQauErovSg
№ 6. Неклітинні форми життя. Царство Віра.

https://www.youtube.com/watch?v=aPppVt0mXyY

Презентация на тему: "Віроїди та Пріони особливий клас інфекційних ...
Презентація: "Віроїди - збудники хвороб рослин"

24.04.20.    Время 13.30.

Veronika Zakharova приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Зал персональной
конференции Veronika Zakharova
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/8549507639?pwd=ZFZSTTdsa3JSTHM2WjdBSHloaEpzZz09
Идентификатор конференции: 854 950 7639
Пароль: 0TB7Ev

Код доступу 413806

24.04.20.
Урок: Макроеволюція ( пар 47)
https://www.youtube.com/watch?v=wocKe9yeLPw

Основний результат еволюції" - презентація з біологіїhttps://www.youtube.com/watch?v=t9ms_54QMPc

Презентація к уроку "Стратегії адаптації організмів"

 Урок: Еволюція людини. Антропогенез. пар 48.
https://www.youtube.com/watch?v=2BpkzYr49Jc
https://www.youtube.com/watch?v=b8gSmwQ8Kn0


Что такое антропогенез? Этапы, теории, проблемы антропогенеза
Код доступу 226107
 Використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Эволюция человека - антропогенез. Происхождение человека ...
Человек человеку волк, а зомби зомби — зомби — Биографии, истории ...

Добрый день приглашаю 9в класс на видеоконференцию  zoom 
17.04.20. в 13.10.
Veronika Zakharova приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. 17.04.20

Тема: Зал персональной конференции Veronika Zakharova
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/8549507639?pwd=ZFZSTTdsa3JSTHM2WjdBSHloaEpzZz09
Идентификатор конференции: 854 950 7639
Пароль: 0TB7Ev
Код доступу 422308

17.04.20

 Урок: Еволюційні чинники

Презентація на тему: "Еволюційні чинники"
1.  Рушійні і елементарні чинники еволюції стор.190
https://www.youtube.com/watch?v=lHozysevEfA&t=2s

2.Форми природного добору. стор.191-192
ПРИРОДНИЙ ДОБІР. ФОРМИ ПРИРОДНОГО ДОБОРУ.
3 Перевірте свої знання. Самоконтроль стор193
Параграф. 45, п 43-44
Код доступу 422308

Урок: Мікроеволюція. Видоутворення.
1. Популяція- елементарна одиниця еволюції. стор. 194
https://www.youtube.com/watch?v=Tkl0Iv4n6Tk&t=3s
2.Мікроеволюція. Форми адаптацій. стор. 195
3.Географічне і екологічне видоутворення.
Географічне видоутворення — формування, форми, приклади
Презентация на тему: "Видоутворення. Видоутворення – Видоутворення ...
Презентация на тему: "Видоутворення. Видоутворення – Видоутворення ...

Параграф 46, повт 44-45. Макроеволюція пар. 47((ознайомлення)

10.04.20
Вітаю!                       
Тема: Еволюція органічного світу. 
Урок 1,2 ( модуль): Еволюція органічного світу. Теорія еволюції.
1. Ознаки біологічної еволюції. стор.182
2. Розвиток еволюційних поглядів. стор.183
https://www.youtube.com/watch?v=XkGUc8PT0L0&t=250s
3. Докази еволюції
 https://www.youtube.com/watch?v=BvfKTozbt6k
https://www.youtube.com/watch?v=oGKTzHFjo08&t=211s
4. Виконайте   завдання на застосування знань. стор 185
5. Результат. Питання для самоконтролю. 
6. Перша теорія еволюції Ж.Б. Ламарка
7.Теорія Ч. Дарвина. Основні положення.стор. 187.
https://www.youtube.com/watch?v=iipLvI_hB0M&t=72s
https://www.youtube.com/watch?v=JiJZl2Rr-S4
8 СТЕ. стор187
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sinteticna-gipoteza-evolucii-101539.html
9.Теоретична база пар. 43,44.
Прошу виконати домашню роботу.
join.naurok.ua
Код доступу 207714
Це цікаво!
https://www.youtube.com/watch?v=IaVbO3_CVeU


03.04.20.

Тема:МЕДИЧНА ГЕНЕТИКА
 1. Що вивчає медична генетика?
2. Що таке спадкові хвороби? Як вони класифікуються? стор. 176.
Спадкові хвороби
Актуальність теми


СИНДРОМ МАРФАНА

 3.Зверніть увагу на хвороби зі спадковою схильністю. стор. 177
 Шизофрения




 Вид медичної допомоги, спрямований на профілактику

2,5-3,0% усіх новонароджених мають вр: -2,5-3,0% усіх ...
4. В чему  його суть?
5.  Зверніть увагу!!!
 Який вплив шкідливих звичок на потомство?. стор. 177, табл.11 
Мутагенний вплив.

Зробить висновок
 6.Сучасні методи діагностики Ð”іагностика генних захворювань 
Зробить висновок.
7. Діяльнісь. Спробуйте скласти свій родовід за певною ознакою.
8.Результат.  Виконайте завдання для самоконтролю. стор.179.
 Теоретична база параграф 42.
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE

03.04.20 Протягом восьми років в маленькому (35 м на 7 м)
садочку під вікнами монастиря він ставив
експерименти по схрещуванню горо... Урок Узагальнення.
Об’єктом дослідження
Г.Мендель обрав звичайний
посівний горох, тому що:
- зручний у вирощуванні;
- велика різноманітність ...

Це єдина сторінка з
розрахунками
Грегора Менделя,
яка збереглася.
До яких дослідів і над
якими рослинами
вона належить –
п...
ГЕНЕТИЧНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
Р – батьківське покоління
Х – знак схрещування
- жіночий організм, - чоловічий організм
F1 - гібриди...
Перший закон Менделя –
закон одноманітності гібридів першого покоління
Р А А а ах
жовте насіння зелене насіння
G
(гамети)
...
I закон Менделя
(закон одноманітності гібридів
першого покоління або правило
домінування) - нащадки
першого покоління від
...
Другий закон ÐœÐµÐ½Ð´ÐµÐ»Ñ â€“Ð·Ð°ÐºÐ¾Ð½ розщеÐÐÐÐÐÐÐÐ F1 а жовÑÐÐ Ð Ð½Ð½Ñ Ð Ð° жовте Ð½Ð°Ñ Ñ–Ð½Ð½Ñ Ñ… G Ра а РаРРа а а F2 РРРаРа а ...
II закон ÐœÐµÐ½Ð´ÐµÐ»Ñ (закон ÑÑозÐÐÐÐÐÐÐÐÑÑ) - під Ñ‡Ð°Ñ Ñ…ÑÐÑÑÑÑÐÐРннРÑÐÐÐ ÑÐÑÐÐÐÐÐÐ ÐÐÐÐÐÑÑÐÐÐÐРміж Робою Ñ –в другÐÐÐÐ ÐÐÐÐÐ...
ÐŸÑ€ÐµÐ·ÐµÐ½Ñ‚Ð°Ñ†Ñ–Ñ Ð† та ІІ закони МенделÑ
 1. Працюємо на стор. 180.  табл.12
- повторюємо Типи успадкування.
- повторюємо Основні закономірності успадкування.
- за вибором вирішуємо 3 завдання на моногібридне схрещування.
2. Письмово виконуємо тест на стор. 181.
 Роботи мають бути перевірені вчителем. https://www.youtube.com/watch? v=oWdNENN3UbI https://www.youtube.com/watch?v=kYUL3Um42-s&t=9s