Вітаю вас.
Тема1. Хімічіий склад клітини та біологічні
молекули
https://www.youtube.com/watch?v=mKaJ4iy3zdc&t=234s
Урок 3. Неорганічні сполуки клітини
- органогенні , сумарна частка яких близько 98% - Оксиген, Карбон, Нітроген, Гідроген;
- макроелементи, сумарна частка яких становить 1,9% - Сулійфур, Фосфор, Хлор, Калій, Натрій, Магній, кальцій, Ферум;
- Мікроелементи, понад 40 елементів, вміст шкірного з яких менший від 0,001%, наприклад, Йод, Манган, Кобальт.
Кальцій, Натрій, Фосфор відіграють важливу роль у регуляції життєвих функцій в організмі людини. Так, іони Кальцію беруть участь у регуляції роботи серця, за їх участю відбуваються процеси зсідання крові, м’язові скорочення. Кальцій фосфат надає міцності кісткам. Йони Натрію входять до складу плазми крові, беруть участь у процесах транспорту речовин через клітинну! мембрану. Фосфор входить до складу нуклеїнових кислот, АТФ. Хлор входить до складу плазми крові, а також до шлункового соку (у складі соляної кислоти).
Урок 4 Вода: властивості та функції пар.4
Урок 6 Вуглеводи. Властивості та роль
С.Р. стор.30 Виписати біологічну роль ліпідів
Будова молекули гемоглобіну досить складна, навіть незважаючи на те, що до його складу входить всього 2 компоненти:
Гем - це природний пігмент, до складу якого входить з'єднання порфірину із залізом. Загальна частка гема у структурі гемоглобіну становить лише 4%. Залізо, що входить у гем гемоглобіну, має валентність Fe2+. Молекула гема влаштована таким чином, що в її центрі знаходиться двовалентне залізо, яке захоплює молекулу кисню в капілярах альвеол.
Глобін - це альбуміновий білок, який становить 96% маси гемоглобіну і складається з 4 ланцюгів - 2 α і 2 β .
Шкіра альфа-цепь глобіну складається з 141 амінокислоти, бета-цепь - із 146 амінокислот. Всього в молекулі гемоглобіну присутні 574 амінокислотні залишки.
Глобін людини , на відміну від глобіну тварин, не містить у своєму складі амінокислот лейцин та цистин.
Урок Узагальнення. стор.70
Самоконтроль тест стор.71
Урок Транскрипція. Основні типи РНК
3. Колообіг речовин та потік енергії стор.236
(пар. 50-51)
Урок: Макроеволюція (пар 47-48)
https://www.youtube.com/watch?v=wocKe9yeLPw
https://www.youtube.com/watch?v=b8gSmwQ8Kn0
6. Параграф 43,44.
Шизофренія
4. У чому його суть?
5. Зверніть увагу!
Яке вплив шкідливих звичок на потомство? стор. 177, табл.11
Мутагенний вплив.
6.Сучасні методи діагностики
Зробити висновок.
7. Діяльнісь. Спробуйте скласти свій родовід за певною ознакою.
8.Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. стор.179.
Теоретична база параграф 42.
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE
Мінливість, яка виникає в результаті рекомбінацій (перерозподіл спадкового матеріалу), що спричинені кросинговером та незалежним розходженням хромосом, називається комбінативною. Комбінативна мінливість забезпечує різноманітність комбінацій алельних генів і зумовлює появу особин із різними поєднаннями станів ознак.
На малюнку зображень приклад комбінативної мінливості.
1) кросинговер;
2) незалежне розходження хромосом у мейозі;
3) випадкова зустріч гамет під час запліднення.
Усі три джерела комбінативної мінливості діють одночасно та незалежно один від одного.
- Записати символи, що використовуються для позначення шкірного гена.
- Встановити генотипи батьків, визначаючи їх за фенотипами нащадків та користуючись таблицею домінування.
- Записати всі типи гамет (яйцеклітин та сперматозоїдів), що утворюються у кожного із батьків у результаті мейозу.
- Враховуючи всі можливі варіанти випадкового запліднення, встановити генотипи нащадків.
- Визначити співвідношення у потомстві різних генотипів та фенотипів.
♂ Аа F 2 АА; Аа; Аа; аа
F 2 -? до. до. до. б.
Дано: Розв’язок.
Задача 3. Якого кольору будуть рози, одержані при схрещуванні двох гетерозиготних рослин розового кольору?
Розв'язок.
Розв'язок.
Р : ( F 1 )♀ Аа х ♂ Аа
G : А, а А, а F 2: АА (червоні); Аа (рожеві); Аа; аа (білі)
Відповідь: Згідно із законом розщеплення ознак, відбудеться розщеплення ознак: за генотипом у відношенні 1:2:1, за фенотипом 3:1
2. Самостійне рішення вправ 3,4,5,6.
3. Повторити пару 33,34. Підготувати теорію.
Урок: Незалежне успадкування ознак
пар. 35
6. Вивчити пар.33
Увага!
4. Опрацювати пар. 27, повт. пар. 26.
https://www.youtube.com/watch?v=t3GNTWclSf4
Готуємось до с.к. стор.71.
4. Надмембранні структури.
7. Вивчити пар. 13.
Запам'ятайте!
Мономерами нуклеїнових кислот є:
Оберіть всі нітратні основи, що входять до складу ДНК:
Дві нитки ДНК між собою з'єднуються за допомогою зв'язків:
Функція ДНК:
Нуклеотиди РНК містять у своєму складі наступні основи:
Обрати всі різновиди РНК у клітинах:
Моолекула АТФ
У молекулі АТФ є:
Яка нітратна основа входитиме до складу молекули АТФ?
У процесах реалізації спадкової інформації беруть участь молекули:
- Реплікація ДНК – процес подвоєння молекули ДНК.
Найбільш поширені йони живих організмів
Катіони | Аніони |
H+ — Гідрогену | OH-— гідроксиду |
K+ — Калію | Cl- — хлоридної кислоти |
Na+ — Натрію | HSO4-, SО42- – сульфатної кислоти |
Ca2+ — Кальцію | H2PO4-, HPO42-, PO43- — ортофосфатної кислоти |
Mg2+ — Магнію | HCO3- , СО32- — карбонатної кислоти |
Мінеральні солі - неорганічні речовини, які підтримують в середині клітини стан pH, забезпечують її нормальне функціонування, утворюють опорні органи, хітиновий панцир, кістки. В цитоплазмі інших клітин більша частина солей знаходиться в дисоційованому стані в вигляді катіонів і аніонів.
Елементи, що входять до складу живих організмів
Елемент | Символ | Вміст (%) | Значення для клітини й організму |
Карбон | С | 15—18 | Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини |
Оксиген | О | 65—75 | Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини |
Нітроген | N | 1,5—3,0 | Обов'язковий компонент амінокислот |
Гідроген | H | 8—10 | Головний структурний компонент усіх органічних сполук клітини |
Фосфор | P | 0,0001 | Міститься у складі кісткової тканини і зубної емалі, нуклеїнових кислот, АТФ і деяких ферментів |
Калій | K | 0,15—0,4 | Міститься в клітині тільки у вигляді йонів, активує ферменти білкового синтезу, обумовлює ритм серцевої діяльності, бере участь у процесах фотосинтезу |
Сульфур | S | 0,15—0,20 | Міститься у складі деяких амінокислот, ферментів, вітаміну В |
Хлор | Cl | 0,05—0,10 | Найважливіший аніон в організмі тварин, компонент HCl у шлунковому соку |
Кальцій | Ca | 0,04—2,00 | Міститься у складі клітинної стінки рослин, кісток і зубів; активує згортання крові й скорочення м'язових волокон |
Магній | Mg | 0,02—0,03 | Міститься у складі молекул хлорофілу, а також кісток і зубів, активує енергетичний обмін і синтез ДНК |
Натрій | Na | 0,02—0,03 | Міститься в клітині тільки у вигляді йонів, зумовлює нормальний ритм серцевої діяльності, впливає на синтез гормонів |
Ферум | Fe | 0,010—0,015 | Міститься у складі багатьох ферментів, гемоглобіну і міоглобіну, бере участь у біосинтезі хлорофілу, у процесах дихання і фотосинтезу |
Іод | I | 0,0001 | Міститься у складі гормонів щитоподібної залози |
Купрум | Cu | 0,0002 | Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у процесах кровотворення, фотосинтезу, синтезу гемоглобіну |
Манган | Mn | 0,0001 | Міститься у складі деяких ферментів або підвищує їх активність, бере участь у розвитку кісток, асиміляції азоту й процесі фотосинтезу |
Молібден | Mo | 0,0001 | Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у процесах зв'язування атмосферного азоту рослинами |
Кобальт | Co | 0,0001 | Міститься у складі вітаміну B12, бере участь у фіксації атмосферного азоту рослинами, розвитку еритроцитів |
Цинк | Zn | 0,0003 | Міститься у складі деяких ферментів, бере участь у синтезі рослинних гормонів (фуксину) і спиртовому бродінні |
Тема: Надорганізмові біологічні системи.
Урок: Екосистема. Різноманітність екосистем(пар.54)
https://www.youtube.com/watch?v=XiSnpi_v7nI
Функціонування екосистем пар. 54-55
https://www.youtube.com/watch?v=PLFMAnuaCDM&t=250s
Складіть ланцюги живлення з 4, 5 ланок.
https://www.youtube.com/watch?v=ygkx3AT1d8E
Теоретична база пар. 54-55
Урок: Екологічні чинники (пар. 56)
Середовище існування ( пар.57)
Середовище існування пар 57
Наведить приклади екто- та ендопаразитизму.
Порівняйте середовище існування за заблицею на стор.245.
Стабільність екосистем пар. 58.
Штучні екосистеми
Перевірте свої знання за таблицею на стор.249.
Готуємось до перевірки знань. Вивчити та повторити пар. 54-56
08.05.20.
Систематика еу- і прокаріот
пар. 52-53 ознак.
http/www.youtube.com/watch?v=DwAJef3E8r4
Це цікаво!https://www.youtube.com/watch?v=X8cAoGVEbL0
https://www.youtube.com/watch?v=C88r7SMNfmE&t=293s
Урок: Походження та історічний розвиток життя (пар 49)
1. Погляди на походження життя.
https://www.youtube.com/watch?v=J2BHWR9Os68
2. Геохронологія Землі. Етапи розвинку життя
https://www.youtube.com/watch?v=MkI9HmLA7W0
3. Проведить самоконтроль знань. стор.211
Теоретична база пар. 49.
Тема: Біорізноманіття. (Ущільнення 2год)
Урок: Основи еволюційної філогенії ісистематики
(пар. 50- 51)
1.Принципи біологічної систематики.
2. Неклітинні форми.
https://www.youtube.com/watch?v=1vQauErovSg
https://www.youtube.com/watch?v=aPppVt0mXyY
24.04.20. Время 13.30.
Veronika Zakharova приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Зал персональной
конференции Veronika Zakharova
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/8549507639?pwd=ZFZSTTdsa3JSTHM2WjdBSHloaEpzZz09
Идентификатор конференции: 854 950 7639
Пароль: 0TB7Ev
Код доступу 413806
Урок: Макроеволюція ( пар 47)
https://www.youtube.com/watch?v=wocKe9yeLPw
https://www.youtube.com/watch?v=t9ms_54QMPc
Урок: Еволюція людини. Антропогенез. пар 48.
https://www.youtube.com/watch?v=b8gSmwQ8Kn0
Добрый день приглашаю 9в класс на видеоконференцию zoom
17.04.20. в 13.10.
Veronika Zakharova приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom. 17.04.20
Тема: Зал персональной конференции Veronika Zakharova
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/8549507639?pwd=ZFZSTTdsa3JSTHM2WjdBSHloaEpzZz09
Идентификатор конференции: 854 950 7639
Пароль: 0TB7Ev
Урок: Еволюційні чинники
1. Рушійні і елементарні чинники еволюції стор.190
https://www.youtube.com/watch?v=lHozysevEfA&t=2s
2.Форми природного добору. стор.191-192
3 Перевірте свої знання. Самоконтроль стор193
Параграф. 45, п 43-44
1. Популяція- елементарна одиниця еволюції. стор. 194
https://www.youtube.com/watch?v=Tkl0Iv4n6Tk&t=3s
2.Мікроеволюція. Форми адаптацій. стор. 195
3.Географічне і екологічне видоутворення.
Параграф 46, повт 44-45. Макроеволюція пар. 47((ознайомлення)
10.04.20
Урок 1,2 ( модуль): Еволюція органічного світу. Теорія еволюції.
1. Ознаки біологічної еволюції. стор.182
2. Розвиток еволюційних поглядів. стор.183
https://www.youtube.com/watch?v=XkGUc8PT0L0&t=250s
3. Докази еволюції
https://www.youtube.com/watch?v=BvfKTozbt6k
https://www.youtube.com/watch?v=oGKTzHFjo08&t=211s
4. Виконайте завдання на застосування знань. стор 185
5. Результат. Питання для самоконтролю.
6. Перша теорія еволюції Ж.Б. Ламарка
7.Теорія Ч. Дарвина. Основні положення.стор. 187.
https://www.youtube.com/watch?v=iipLvI_hB0M&t=72s
https://www.youtube.com/watch?v=JiJZl2Rr-S4
8 СТЕ. стор187
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-sinteticna-gipoteza-evolucii-101539.html
9.Теоретична база пар. 43,44.
Прошу виконати домашню роботу.
join.naurok.ua
Код доступу 207714
Це цікаво!
https://www.youtube.com/watch?v=IaVbO3_CVeU
03.04.20.
Тема:
3.Зверніть увагу на хвороби зі спадковою схильністю. стор. 177
Шизофрения
Вид медичної допомоги, спрямований на профілактику
4. В чему його суть?
5. Зверніть увагу!!!
Який вплив шкідливих звичок на потомство?. стор. 177, табл.11
Мутагенний вплив.
Зробить висновок
6.Сучасні методи діагностики
Зробить висновок.
7. Діяльнісь. Спробуйте скласти свій родовід за певною ознакою.
8.Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. стор.179.
Теоретична база параграф 42.
https://www.youtube.com/watch?v=tal8TCP8VLE
03.04.20 Урок Узагальнення.
1. Працюємо на стор. 180. табл.12
- повторюємо Типи успадкування.
- повторюємо Основні закономірності успадкування.
- за вибором вирішуємо 3 завдання на моногібридне схрещування.
2. Письмово виконуємо тест на стор. 181.
Роботи мають бути перевірені вчителем. https://www.youtube.com/watch? v=oWdNENN3UbI https://www.youtube.com/watch?v=kYUL3Um42-s&t=9s