2022-2023 н. р
Урок 1. Тварини та їхні особливості пар.1
Ключові поняття:
*Життєдіяльність
*Симетрія
*Середовище існування
Пригадайте!
Особливості будови рослин і грибів
Урок 2 Життєдіяльність тварин пар.2
1.Вступна вправа ст.11 С.р. в зошитах 2. Групи гетеротрофів
Навести приклади
Виписати всі процеси життєдіяльності.
Результат ст.14
Урок 3.Тварини та їхня будова пар.3
Пригадайте! Що таке "клітина", 2тканина", "орган"," система органів", " організм"?
1.Різноманітність клітин. Будова тваринної клітини
https://www.youtube.com/watch?v=Hoo6UxlrTsg
Робота з підручником стор.17 табл.1
Опрацювати пар 3 Результат С.К стор.18
Урок 4. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. пар.4
1.
Виписати відмінності тварин на рівні тканин, органів, систем.
3.Процеси життєдіяльності.
стор.23
С.К. стор.24
Д.З пар 4, повт. пар1,2,3
Код доступу 1451974
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
відкривши посилання
join.naurok.ua
ТЕМА1. Різноманітність тварин
Урок 5. Класифікація тварин. Значення. пар.5
5. Рефлексія
ЦІКАВО ЗНАТИ!
Творчі завдання стор.28
Урок 6. Різноманітність та поширення тварин.
Поміркуйте!
Урок 7,8 Тип Кишковопорожнинні
Жалкі
8. Діяльність стор.36
Д.З. пар 6,7 (1част.) стор. 37-38.
Урок 9,10 Тип кільчасті черві
пар.9,10 (11 вибірково - науковий опис за вибором)
Д.З. пар 9,10
Науковий опис тварини за вибором (усно)
Урок 11 тип Членистоногі пар.12
Запис в зошиті
ВНУТРІШНЯ БУДОВА
ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ
Д.З. пар 12Діяльність стор.56
Таблиця 5
Особливості будови Членистоногих різних класів
Урок12,13 Тип Членистоногі
клас Ракоподібні пар.13
Наука- карцинологія
Різноманітність. Значення. пар 14
Зовнішня будова
Кросворд стор.61
Науковий опис тварини типу і класу за вибором
Урок 14 Тип Членистоногі
клас Павукоподібні пар. 15
Наука- арахнологія
Кл. Комахи пар. 17
Урок 17 Практична робота №1
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах
Алгоритм виконання стор.76
1. Замалювати комах
2.Заповнити таблицю 6 на стор.7
Урок 18 Способи життя. Внутрішня будова комах. Типи розвитку Комах пар.18
УВАГА!!! Шкідливі комахи!!!
Урок 20 Тип Молюски
Урок 21 Різноманітність і роль молюсків пар.21
Міні- проект "Як утворюються перлини".
Урок22. Паразитичні Безхребетні.
«Впиши в текст пропущені слова»
Представники типу членистоногі змогли заселити _________, ___________, ___________ ___________. Тіло ______________ . Сегменти об'єднуються в _____________ . Їх найчастіше ___________ : ________, _________, ___________. Ззовні покриті __________ _______, що утворює ________ скелет. Свою назву членистоногі одержали за наявності у них ________ ________ , які _________ з'єднуються з тулубом за допомогою ____________ . Первинна і _______ _______ тіла зливаються, утворюючи ______ порожнину. Травна система ___________, ускладнена наявністю _______________ _____________ і ___________ ___________. Кровоносна система ___________, є пульсуючий орган - _________. Органи дихання - ___________, _________, _______________ . Нервова система __________, однак відбувається подальша концентрація ________ _________, у першу чергу в __________ відділі.
Урок 24 Надклас Риби пар.24
Урок Різноманітність та значення Риб
У У девонський період, тобто близько 400 мільйонів років тому, група кісткових риб, відомих як кістеперові, жила на мілководдях океану по всьому світу. Викопні останки показують, що ці риби водилися в досить великих кількостях і досягали в довжину приблизно 20-30 см. Є свідчення, що вони вимерли в кінці крейдяного періоду, приблизно 70 мільйонів років тому, тобто приблизно в один час з динозаврами.
Однак у 1938 році рибалка з невеликого селища на Коморських островах, недалеко від північно-західній частині Мадагаскару, витягнув свою сіть і виявив дивну рибу, яку ніколи раніше не бачив. Риба швидко розклалася через спеку і прийшла в дуже поганий стан на той час, коли її зміг оглянути учений - Марджері Куртене-Латімер, яка подорожувала у цих місцях і випадково побачила її. Огляд не залишив жодних сумнівів у тому, що це кистепера риба, або Целакант, вимерлий, як вважалося, 70 мільйонів років тому. На честь свого "нововідкривачая" риба була названа latimeria chalumne. Після першого примірника нова риба попалася в трал в 1952 році, згодом були спіймані і інші, завжди в одному і тому ж місці: на глибоководді, біля східного узбережжя Південної Африки, між Мозамбіком та Мадагаскаром.
Однак у 1938 році рибалка з невеликого селища на Коморських островах, недалеко від північно-західній частині Мадагаскару, витягнув свою сіть і виявив дивну рибу, яку ніколи раніше не бачив. Риба швидко розклалася через спеку і прийшла в дуже поганий стан на той час, коли її зміг оглянути учений - Марджері Куртене-Латімер, яка подорожувала у цих місцях і випадково побачила її. Огляд не залишив жодних сумнівів у тому, що це кистепера риба, або Целакант, вимерлий, як вважалося, 70 мільйонів років тому. На честь свого "нововідкривачая" риба була названа latimeria chalumne. Після першого примірника нова риба попалася в трал в 1952 році, згодом були спіймані і інші, завжди в одному і тому ж місці: на глибоководді, біля східного узбережжя Південної Африки, між Мозамбіком та Мадагаскаром.
Урок Тип Хордові. Клас Земноводні.
Урок Різноманітність та значення Амфібій
Личинки Амбістоми- АКСОЛОТЛІ
Урок Різноманітність і роль Рептилій.
Урок Клас Птахи
Урок Різноманітність ссавців
Урок: Організми і екосистеми ( пар 60)
1. Компоненти екосистеми
2. Колообіг речовин та енергії
https://www.youtube.com/watch?v=3uwxuxScaHA
Теоретична база пар. 60
Урок: Вплив діяльності людини на організми.
1. Антропічний фактор.
https://www.youtube.com/watch?v=uNTpv-ZBpwo
Охорона природи пар. 62
Самоконтроль знань стор. 272.
Узагальнення стор. 273-278
Словник основних понять стор.279-283
Урок: 1.Організми і фактори неживої природи.
2. Організми і фактори живої природи
(пар. 58-59).
Ключові поняття і терміни: Абіотичні фактори. Життєві форми. Біотичні фактори. Біотичні зв'язки. Симбіоз. Антибіоз.
1.Абіотичні фактори ( чинники)
https://www.youtube.com/watch?v=HHSTG0mrFCc
2. Адаптації організмів
з. Життєві форми
Біотичні взаємодії
Визначте форми симбіозу.
Антибіоз виїдання.
Вивчити пар. 58-59
Словник основних понять стор.283
https://www.youtube.com/watch?v=y1RV8nOZ8D0
Виконайте тест.
Починаємо узагальнення курсу.
1.Сторінка 273-274
1. Словник основних понять. сторінка 279-280
Увага! Контрольна перевірка знань ( тест)
Урок- узагальнення.
Повторюємо тему "Поведінка тварин"пар.47-56.
Готуємось до контрольного перевірочного тесту в режимі он-лайн. 07.05.20 час 13.30-14.15.
Тема: Організми і середовище існування.
Урок: Організми і середовище. (пар.57)
1. Популяція- надорганізмова система.
https://www.youtube.com/watch?v=xd-KsN6R_NA
2.Екосистема. Умови існування.
3. Екологічні чинники
https://www.youtube.com/watch?v=KBFT9tfRbJs
4. Результат. Перевірте свої знання. с.к. стор.248.
Урок: Еволюція поведінки тварин ( пар 56) Узагальнення.
1.Вивчить параграф 56.
Зверніть увагу на стратегії поведінки,
та адаптації тварин.
2. Перевірте свої знання з теми. Самоконтроль стор.244.
14.04.20
Добрий ранок.
Діти! Ви вчите параграфи, звертаєте увагу на посилання та на алгоритм виконання завдань усно. Ви маєте виконувати і надсилати тількі завдання з позначкою "письмово"! Має бути прописана дата виконання, питання або інше завдання і відповідь на пів-, або 1 сторінку надіслано коректно в день уроку до 18 години. Деякі роботи неможливо перевітити, нічого не видно і не зрозуміло що до чого. Конспекти не потрібні! Завданні виконуєте самостійно!!! Тількі власні думки і знання!
Дякую за розуміння. Бажаю успіху!
13.04.20. Шановні учні!
1. Компоненти екосистеми
2. Колообіг речовин та енергії
https://www.youtube.com/watch?v=3uwxuxScaHA
Теоретична база пар. 60
Урок: Вплив діяльності людини на організми.
1. Антропічний фактор.
https://www.youtube.com/watch?v=uNTpv-ZBpwo
Охорона природи пар. 62
Самоконтроль знань стор. 272.
Узагальнення стор. 273-278
Словник основних понять стор.279-283
Урок: 1.Організми і фактори неживої природи.
2. Організми і фактори живої природи
(пар. 58-59).
Ключові поняття і терміни: Абіотичні фактори. Життєві форми. Біотичні фактори. Біотичні зв'язки. Симбіоз. Антибіоз.
1.Абіотичні фактори ( чинники)
https://www.youtube.com/watch?v=HHSTG0mrFCc
2. Адаптації організмів
з. Життєві форми
Біотичні взаємодії
Визначте форми симбіозу.
Антибіоз виїдання.
Закріплення:
https://www.youtube.com/watch?v=XR-aEAF8vSEВивчити пар. 58-59
Словник основних понять стор.283
https://www.youtube.com/watch?v=y1RV8nOZ8D0
Виконайте тест.
Починаємо узагальнення курсу.
1.Сторінка 273-274
1. Словник основних понять. сторінка 279-280
Увага! Контрольна перевірка знань ( тест)
Урок- узагальнення.
Повторюємо тему "Поведінка тварин"пар.47-56.
Готуємось до контрольного перевірочного тесту в режимі он-лайн. 07.05.20 час 13.30-14.15.
Тема: Організми і середовище існування.
Урок: Організми і середовище. (пар.57)
1. Популяція- надорганізмова система.
https://www.youtube.com/watch?v=xd-KsN6R_NA
2.Екосистема. Умови існування.
3. Екологічні чинники
https://www.youtube.com/watch?v=KBFT9tfRbJs
4. Результат. Перевірте свої знання. с.к. стор.248.
Урок: Теріторіальна поведінка ( пар55)
1. Опрацюйте параграф 55
2. Виконайте тест.
1.Вивчить параграф 56.
Зверніть увагу на стратегії поведінки,
та адаптації тварин.
2. Перевірте свої знання з теми. Самоконтроль стор.244.
14.04.20
Добрий ранок.
Діти! Ви вчите параграфи, звертаєте увагу на посилання та на алгоритм виконання завдань усно. Ви маєте виконувати і надсилати тількі завдання з позначкою "письмово"! Має бути прописана дата виконання, питання або інше завдання і відповідь на пів-, або 1 сторінку надіслано коректно в день уроку до 18 години. Деякі роботи неможливо перевітити, нічого не видно і не зрозуміло що до чого. Конспекти не потрібні! Завданні виконуєте самостійно!!! Тількі власні думки і знання!
Дякую за розуміння. Бажаю успіху!
13.04.20. Шановні учні!
Зверніть увагу як працюємо далі.
Параграф 51 Елементарна свідома поведінка тварин
Параграф 52 Індивідуальна поведінка (ознайомлення)
https://www.youtube.com/watch?v=OL4TRnePdlI
Урок: Репродуктивна поведінка тварин (пар. 53)
1. Визначення
2.Основні прояви репродуктивної поведінки. табл.24 стор 228.
3.Міграції тварин. Міні- проект:"Чому мігрують тварини?"
письмово
Урок: Соціальна поведінка тварин ( пар54)
Алгоритм вивчення той же. Зверніть увагу на різні спільготи тварин стор.232-233
Питання на самоконтроль. стор. 234. Питання 7 письмово.
https://www.youtube.com/watch?v=V3_k6INHhP0Питання на самоконтроль. стор. 234. Питання 7 письмово.
Вітаю вас!
Продовжуємо вивчати поведінку тварин.
Урок: Вроджена поведінка тварин.
Алгоритм вивчення:1. Опрацюйте пар. 49 стор 211.
2. Роздивиться малюнки. Поміркуйте, яка це форма поведінки?
3.Випишіть що таке Вроджена проведінка тварин, інстинкти. Наведіть приклади.
4.Зробить висновок: значення Вродженої поведінки тварин. Інстинкти тварин.
5. Діяльність. Заповніть таблицю на стор. 214
" Біологічне значення вродженої поведінки"( перевірка вчителем)
6. Результат. Виконайте завдання для самоконтролю.
Теоретична база: пар 49
https://www.youtube.com/watch?v=CvuBntwNkR0
Урок: Набута поведінка тварин
Алгоритм вивчення
1. Поміркуйте. стор. 215. Що таке научіння, наслідування? Чим воно відрізняється від вродженої поведінки?
2. Види научіння тварин.
Як здійснюється набута поведінка? стор 216- 217
3.Діяльність.Створить міні- проект "Як вчаться пташенята?"
4. Результат. Виконайте завдання для самоконтролю.
5 Теретична база: пар 50.
https://www.youtube.com/watch?v=Akzg6jCKmlg
Тема: Поведінка тварин.
Урок 1. Особливості поведінки тварин.
Мета:
вивчити особливості поведінки тварин, методи вивчення поведінки та з'ясувати значення знань про поведінку тварин в житті людини.
Ключові терміни: Етологія. Поведінка тварин..
Пригадайте! Що таке подразливість.
1. Вивчить мал.183 стор.203. Як ви вважаєте, яка це форма поведінки? Яке це має значення?
2. Опишіть поведінку домашніх улюбленців.
3. Випишіть методи вивчення поведінки тварин стор.204.
Діяльність. Опишіть спостереження за поведінкою тварин. Наведіть приклади прояву врождених реакцій та набутих.
Чи згодні ви з думкою, що тварини повторюють характер своїх господарів?
4. Біокомунікація. Ви знаєте, що - бджолина мова - це мова танців? Чи може людина спілкуватися з бджолами за допомогою цієї мови?
Результат. Опрацюйте питання для самоконтролю стор.206 та оцініть свої знання за рейтингом таблиці.
Д/з: параграф 47, який допоможе вам виконати всі завдання.
Урок 1. Особливості поведінки тварин.
Мета:
вивчити особливості поведінки тварин, методи вивчення поведінки та з'ясувати значення знань про поведінку тварин в житті людини.
Ключові терміни: Етологія. Поведінка тварин..
Пригадайте! Що таке подразливість.
1. Вивчить мал.183 стор.203. Як ви вважаєте, яка це форма поведінки? Яке це має значення?
2. Опишіть поведінку домашніх улюбленців.
3. Випишіть методи вивчення поведінки тварин стор.204.
Діяльність. Опишіть спостереження за поведінкою тварин. Наведіть приклади прояву врождених реакцій та набутих.
Чи згодні ви з думкою, що тварини повторюють характер своїх господарів?
4. Біокомунікація. Ви знаєте, що - бджолина мова - це мова танців? Чи може людина спілкуватися з бджолами за допомогою цієї мови?
Результат. Опрацюйте питання для самоконтролю стор.206 та оцініть свої знання за рейтингом таблиці.
Д/з: параграф 47, який допоможе вам виконати всі завдання.
Яка це форма поведінки? Опишіть її.
Виконайте завдання за посиланням
Урок 2. Поведінкові реакції тварин.
Мета:
ознайомитись з вродженими та набутими реакціями, вивчити форми поведінки тварин та з'ясувати роль стимулів в поведінкових реакціях тварин.
Ключові терміни: Вроджені реакції. Набуті реакції. Поведінковий акт. Стимули.
Пригадайте! Що таке поведінка?
Опишіть поведінку тварин на малюнку
1. Використовуючи стор.207, опишіть вроджені реакції, які визнаються спадковістю та не потребують спеціального навчання. Наведіть приклади.
Опишіть набуті реакції, які формуються на протязі життя поступово з накопиченням індивідуального досвіду. Наведіть приклади.
2. Вивчіть Форми поведінки тварин табл.21 стор.208.
Змоделюйте ситуацію, яка ілюструє дану поведінкову реакцію.
3. Випишіть що таке Поведінковий акт стор.208 та опишіть мал.188.
4. Роль стимулів в поведінкових реакціях тварин.
Чому жовті дзьобики пташенят є пусковим стимулом для батьків?
Чому червона пляма на дзьобі чайки - пусковий стимул для пташенят?
Якщо ви можете дати відповіді на ці питання, це означає, що вам зрозуміло що таке Пусковий стимул.
Діяльність: стор.210 роздивіться фотоілюстрації та заповніть таблицю Визначення форм поведінки тварин.
Якщо вам це вдалося, ви - молодці! Гарно попрацювали!
Д/з: параграф 48, який допоможе вам виконати всі завдання.
Спостеригайте за домашніми улюбленцями! Це дуже цікаво!