7 клас



                          2022-2023 н. р
                            Вітаю вас!
 Вступ.
 Урок 1. Тварини та їхні особливості пар.1
               Ключові поняття: 
            *Життєдіяльність
               *Симетрія
               *Середовище існування
Пригадайте!
 Особливості будови рослин і грибів
Типи живлення тварин

Робота в зошиті

Діяльність стор.9

Урок 2 Життєдіяльність тварин пар.2
             1.Вступна вправа  ст.11 С.р.  в зошитах
                2. Групи гетеротрофів



Навести приклади


Виписати всі процеси життєдіяльності.
3.
Результат ст.14
Урок 3.Тварини та їхня будова пар.3
Пригадайте! Що таке  "клітина", 2тканина", "орган"," система органів", " організм"?

1.Різноманітність клітин. Будова тваринної       клітини
https://www.youtube.com/watch?v=dMZToLNX7tk&t=499s



2.Тканини тварин
https://www.youtube.com/watch?v=Hoo6UxlrTsg

С.Р з підручником стор.16-17(п)

Перевір себе!

3. Органи. Системи.
Робота  з підручником стор.17 табл.1
 Опрацювати пар 3 Результат С.К стор.18

Урок 4. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. пар.4
1.






2. С.Р. стор.20 
Виписати відмінності тварин на рівні тканин, органів, систем.
3.Процеси життєдіяльності.

4.Узагальнення теми Вступ.
стор.23 
С.К. стор.24
Д.З пар 4, повт. пар1,2,3
Код доступу 1451974
використати цей код,
відкривши посилання

join.naurok.ua
ТЕМА1. Різноманітність тварин
Урок 5. Класифікація тварин. Значення. пар.5


1.


2.


3.

5. Рефлексія

ЦІКАВО ЗНАТИ!
Д.З.  пар5.
Творчі завдання стор.28
Урок 6. Різноманітність та поширення             тварин.
Поміркуйте!

 1.
С.Р. стор.29
  2.
стор.30



3. стор.30-31
4.

Діяльність стор.3

Урок 7,8 Тип Кишковопорожнинні
Жалкі
1.

2.
3. стор.35


4.Прісноводний поліп Гідра стор.34,36
малюнок- схема стор.36 в зошиті.









5. Морські поліпи Гідроїдні медузи 






6.
7.


8. Діяльність стор.36
Д.З. пар 6,7 (1част.) стор. 37-38.

Урок 9,10 Тип кільчасті черві 
пар.9,10 (11 вибірково - науковий опис за вибором)

























Д.З. пар 9,10
Науковий опис тварини за вибором (усно)
Урок 11 тип Членистоногі пар.12


Запис в зошиті
Систематичне положення
 класифікація



ВНУТРІШНЯ БУДОВА
ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ
https://www.youtube.com/watch?v=s121bphWgaI
Д.З. пар 12
Діяльність стор.56
Таблиця 5
Особливості будови Членистоногих різних класів

Урок12,13 Тип Членистоногі
               клас Ракоподібні пар.13
Наука- карцинологія
Різноманітність. Значення. пар 14

Визначити систематичне положення Рака річкового стор.57
                 

   
  Зовнішня будова





                          Внутрішня будова












Розмноження


Значення
 Урок Різноманітність



ХТО ЗАЙВИЙ?

ОБЕРЕЖНО! ПАРАЗИТИ!

Д.З. пар 13,14. 
Кросворд стор.61
Науковий опис тварини типу і класу за вибором



Урок 14 Тип Членистоногі
               клас Павукоподібні пар. 15
Наука- арахнологія





 






УВАГА!!! НЕБЕЗПЕКА!!!


Урок 15 Різноманітність Павукоподібних
     Пригадайте!

Дайте науковий опис тварини за вибором





!!!

Д.З. повт. пар.12-16

Урок 16. Тип Членистоногі
                 Кл. Комахи пар. 17                       



Д.З. пар17
Урок 17 Практична робота №1
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах
Алгоритм виконання стор.76
1. Замалювати комах
2.Заповнити таблицю 6 на стор.7
Урок 18 Способи життя. Внутрішня будова комах. Типи розвитку Комах пар.18





Урок18 Різноманітність комах пар.1

Таблиця 7 стор.85










ОТЖЕ...
Д.З. пар18, п пар.17

УВАГА!!! Шкідливі комахи!!!

Урок 20 Тип Молюски






Лаб. дослідження стор.90







Урок 21 Різноманітність і роль молюсків пар.21
Міні- проект "Як утворюються перлини".




























Урок22. Паразитичні Безхребетні.




















«Впиши в текст пропущені слова»
Представники типу членистоногі змогли заселити _________, ___________, ___________ ___________. Тіло ______________ . Сегменти об'єднуються в _____________ . Їх найчастіше ___________ : ________, _________, ___________. Ззовні покриті __________ _______, що утворює ________ скелет. Свою назву членистоногі одержали за наявності у них ________ ________ , які _________ з'єднуються з тулубом за допомогою ____________ . Первинна і _______ _______ тіла зливаються, утворюючи ______ порожнину. Травна система ___________, ускладнена наявністю _______________ _____________ і ___________ ___________. Кровоносна система ___________, є пульсуючий орган - _________. Органи дихання - ___________, _________, _______________ . Нервова система __________, однак відбувається подальша концентрація ________ _________, у першу чергу в __________ відділі.

Урок 23.  Тип Хордові. 
пар. 23





Пар.23 Заповнити табл. стор.103
Урок 24 Надклас Риби пар.24











Пар.24 Виконати Діяльність на стор.107
Урок Різноманітність та значення Риб















































Пар. 25
 У  У девонський період, тобто близько 400 мільйонів років тому, група кісткових риб, відомих як кістеперові, жила на мілководдях океану по всьому світу. Викопні останки показують, що ці риби водилися в досить великих кількостях і досягали в довжину приблизно 20-30 см. Є свідчення, що вони вимерли в кінці крейдяного періоду, приблизно 70 мільйонів років тому, тобто приблизно в один час з динозаврами.
    Однак у 1938 році рибалка з невеликого селища на Коморських островах, недалеко від північно-західній частині Мадагаскару, витягнув свою сіть і виявив дивну рибу, яку ніколи раніше не бачив. Риба швидко розклалася через спеку і прийшла в дуже поганий стан на той час, коли її зміг оглянути учений - Марджері Куртене-Латімер, яка подорожувала у цих місцях і випадково побачила її. Огляд не залишив жодних сумнівів у тому, що це кистепера риба, або Целакант, вимерлий, як вважалося, 70 мільйонів років тому. На честь свого "нововідкривачая" риба була названа latimeria chalumne. Після першого примірника нова риба попалася в трал в 1952 році, згодом були спіймані і інші, завжди в одному і тому ж місці: на глибоководді, біля східного узбережжя Південної Африки, між Мозамбіком та Мадагаскаром.
Урок Тип Хордові. Клас Земноводні.












Пар.26, 27
Урок Різноманітність та значення Амфібій












Явище НЕОТОНІЇ. 
Личинки Амбістоми- АКСОЛОТЛІ











Урок Плазуни. (Рептилії)















Параграф 28. Діяльність стор.124 виконати в зошиті.
Урок Різноманітність і роль Рептилій.









Пар. 29, повт. 28
Урок Клас Птахи




















Урок Клас Ссавці















як бачить кішка



Цікаво знати!


Перевір свої знання




Урок Різноманітність ссавців






















Урок Виділення тварин.    пар.38




















Запам'ятайте!

Поміркуйте.
Пропоную відеоматеріал

































******************************************************













Урок: Організми і екосистеми ( пар 60)
 
 1. Компоненти екосистеми
Презентація до уроку: "Екосистеми, їх структура та властивості"
Презентація "Різноманітність екосистем"

2. Колообіг речовин та енергії
Харчові зв'язки. Потоки енергії в екосистемах. Продуктивність ...

Детритний харчовий ланцюг — типи, ланки, приклади

https://www.youtube.com/watch?v=3uwxuxScaHA

Теоретична база пар. 60

 Урок: Вплив діяльності людини на організми.
 1. Антропічний фактор.

За останні роки викиди забруднюючих речовин підприємствами та ...


Довкілля Буковини захищатимуть за програмою «Екологія» - Чернівці ...

https://www.youtube.com/watch?v=uNTpv-ZBpwo

 Охорона природи пар. 62

         ÃÅ¸Ã‘€ÐµÐ·ÐµÐ½Ñ‚ація "Рослини Червоної книги України"

Сучасний стан та охорона навколишнього середовища. Техносфера ...


Природні заповідники України - презентація з екології


Нет желающих: Дунайский биосферный заповедник со второй попытки не ...

Закарпатские наслаждения" + уникальная долина крокусов


У заповідних лісах. Охотхозяйство "Рокитне" - Навігатор Україна

 Самоконтроль знань стор. 272.
Узагальнення стор. 273-278
Словник основних понять стор.279-283


Урок: 1.Організми і фактори неживої    природи. 
           2. Організми і фактори живої природи
(пар. 58-59).
Ключові поняття і терміни: Абіотичні фактори.  Життєві форми. Біотичні фактори. Біотичні зв'язки. Симбіоз. Антибіоз. 

Екологічні чинники

1.Абіотичні фактори ( чинники)

Природа – частина навколишнього середовища - презентація з екології

Екологічні фактори - презентація з біологіїПрезентація "Середовища життя . Наземно - повітряне середовище "

https://www.youtube.com/watch?v=HHSTG0mrFCc
2. Адаптації організмів


Добові та сезонні адаптації тварин » http://uabooks.top

з. Життєві форми


Життєві форми рослин і тварин як адаптації до середовища мешкання ...
Презентація до уроку: "Життєві форми рослин і тварин як адаптації ...

Біотичні взаємодії

РІЗНОМАНІТНІСТЬ СПОСОБІВ ЖИТТЯ ТВАРИН - презентація з природознавства
РІЗНОМАНІТНІСТЬ СПОСОБІВ ЖИТТЯ ТВАРИН. - презентація з біології
Презентація до уроку "Симбіоз та його форми"
Типи взаємовідносин між організмами - презентация онлайн


Взаємодії організмів у екосистемах - презентація з біології

РІЗНОМАНІТНІСТЬ СПОСОБІВ ЖИТТЯ ТВАРИН. - презентація з біології
Нейтралізм, мутуалізм, протокооперація, хижацтво, коменсалізм ...

РІЗНОМАНІТНІСТЬ СПОСОБІВ ЖИТТЯ ТВАРИН. - презентація з біології

Паразитизм" Презентація 11 клас

 Визначте форми симбіозу.
Взаємовідносини між організмами — Вікіпедія
Аменсалізм — Вікіпедія

Перетинчастокрилі — Вікіпедія

Презентация по биологии "Экологические факторы" ( 5 класс )

Презентация к уроку "Типы взаимоотношений"
 Антибіоз виїдання.
Світ біології: Біотичні зв'язки між організмами. Матеріал для ...

   Закріплення:
https://www.youtube.com/watch?v=XR-aEAF8vSE
Вивчити пар. 58-59 
Словник основних понять стор.283
https://www.youtube.com/watch?v=y1RV8nOZ8D0

Виконайте тест. 
Починаємо узагальнення курсу. 
1.Сторінка 273-274
1. Словник основних понять. сторінка 279-280
Увага! Контрольна перевірка знань ( тест) 
Урок- узагальнення.
 Повторюємо тему "Поведінка тварин"пар.47-56.
 Готуємось  до контрольного перевірочного тесту в режимі он-лайн. 07.05.20 час 13.30-14.15. 

Тема: Організми і середовище існування.
Урок: Організми і середовище. (пар.57)
1. Популяція- надорганізмова система.
https://www.youtube.com/watch?v=xd-KsN6R_NA
Презентація до уроку біології: "Популяції живих організмів та їх ...
Презентація до уроку: "Популяції та їх характеристика"
2.Екосистема. Умови існування.
Презентація до уроку на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем"

Місце тварин рослин грибів і прокаріот в екосистемах
3. Екологічні чинники
https://www.youtube.com/watch?v=KBFT9tfRbJs
4.  Результат. Перевірте свої знання. с.к. стор.248.

Урок: Теріторіальна поведінка ( пар55)
1. Опрацюйте параграф 55
2. Виконайте тест.

Як тварини користуються знаряддями праці

Урок: Еволюція поведінки тварин ( пар 56) Узагальнення.
1.Вивчить параграф 56.
 Зверніть увагу на стратегії поведінки,
 та адаптації тварин.
Зоологічне лото Ох ця Африка | Дети в городе Украина
2. Перевірте свої знання з теми. Самоконтроль стор.244.
Презентация на тему: "Пристосування тварин до середовища існування ...

14.04.20
 Добрий ранок.
 Діти!  Ви вчите параграфи, звертаєте увагу на посилання та  на алгоритм виконання завдань усно. Ви маєте виконувати і надсилати тількі завдання з позначкою "письмово"!  Має бути прописана дата виконання, питання або інше завдання і відповідь на пів-, або 1 сторінку надіслано коректно в день уроку до 18 години. Деякі роботи неможливо перевітити, нічого не видно і не зрозуміло що до чого.  Конспекти не потрібні! Завданні виконуєте самостійно!!!  Тількі власні думки і знання! 
Дякую за розуміння. Бажаю успіху!  

13.04.20.                        Шановні учні!
Зверніть увагу  як працюємо далі. 
  Параграф 51 Елементарна свідома поведінка тварин
 Параграф 52 Індивідуальна поведінка (ознайомлення)

https://www.youtube.com/watch?v=5K0z_wnBTa8
https://www.youtube.com/watch?v=OL4TRnePdlI


Урок: Репродуктивна поведінка тварин (пар. 53)
1. Визначення
2.Основні прояви репродуктивної поведінки. табл.24 стор 228. ÐŸÐ¾Ð²ÐµÐ´Ñ–нка ссавців - Online-довідник "Біологія тварин"
 3.Міграції тварин. Міні- проект:"Чому мігрують тварини?"
письмово
Урок: Соціальна поведінка тварин ( пар54)
  Алгоритм вивчення той же. Зверніть увагу на різні спільготи тварин стор.232-233
 Питання на самоконтроль. стор. 234. Питання 7 письмово.
https://www.youtube.com/watch?v=V3_k6INHhP0

 Вітаю вас!
 Продовжуємо вивчати поведінку тварин.
 Урок: Вроджена поведінка тварин.
 Алгоритм вивчення:
 1. Опрацюйте пар. 49 стор 211.
2. Роздивиться малюнки. Поміркуйте, яка це форма поведінки?
3.Випишіть що таке Вроджена проведінка тварин, інстинкти. Наведіть приклади.


4.Зробить висновок: значення Вродженої поведінки тварин. Інстинкти тварин.

5. Діяльність. Заповніть таблицю на стор. 214 
" Біологічне значення вродженої поведінки"( перевірка вчителем)
6. Результат. Виконайте завдання для самоконтролю. 
Теоретична база: пар 49
Презентація на тему : " Форми поведінки тварин"
https://www.youtube.com/watch?v=CvuBntwNkR0

               Урок: Набута поведінка тварин
Алгоритм вивчення
1. Поміркуйте. стор. 215. Що таке научіння, наслідування? Чим воно відрізняється від вродженої поведінки?
2. Види научіння тварин.Презентація до уроку з біології "Вроджена та набута поведінка тварин"

Презентація до уроку з біології "Вроджена та набута поведінка тварин"
Презентація до уроку з біології "Вроджена та набута поведінка тварин"
 Як здійснюється набута поведінка? стор 216- 217Презентація до уроку з біології "Вроджена та набута поведінка тварин"
3.Діяльність.Створить міні- проект "Як вчаться пташенята?"
4. Результат. Виконайте завдання для самоконтролю.
5 Теретична база: пар 50.
https://www.youtube.com/watch?v=Akzg6jCKmlg


Тема: Поведінка тварин.
Тварини, у яких віри в себе більше, ніж вони самі (13 фото)Урок 1. Особливості поведінки тварин.
Мета: 
вивчити особливості поведінки тварин, методи вивчення поведінки та з'ясувати значення знань про поведінку тварин в житті людини. 
Ключові терміни: Етологія. Поведінка тварин..
Пригадайте! Що таке подразливість.Обои на монитор | Тварини | КОТИ, приколиКоти: фото, відео, приколи, породи, факти | Joy-up - Страница 5
1. Вивчить мал.183 стор.203. Як ви вважаєте, яка це форма поведінки? Яке це має значення?
2. Опишіть поведінку домашніх улюбленців. 
3. Випишіть методи вивчення поведінки тварин стор.204. 
Діяльність. Опишіть спостереження за поведінкою тварин. Наведіть приклади прояву врождених реакцій та набутих. 
Чи згодні ви з думкою, що тварини повторюють характер своїх господарів?
4. Біокомунікація. Ви знаєте, що - бджолина мова - це мова танців? Чи може людина спілкуватися з бджолами за допомогою цієї мови? 
Как пчелы собирают мед – АГРАРИЙКак разговаривают пчелы? | Вопрос-ответ | Вокруг Света
Результат. Опрацюйте питання для самоконтролю стор.206 та оцініть свої знання за рейтингом таблиці. 
Д/з: параграф 47, який допоможе вам виконати всі завдання. 
Яка це форма поведінки? Опишіть її.
 Виконайте завдання за посиланням

Урок 2. Поведінкові реакції тварин.
Мета: 
ознайомитись з вродженими та набутими реакціями, вивчити форми поведінки тварин та з'ясувати роль стимулів в поведінкових реакціях тварин. 
Ключові терміни: Вроджені реакції. Набуті реакції. Поведінковий акт. Стимули. 
Пригадайте! Що таке поведінка? 

Опишіть поведінку тварин на малюнку 
1. Використовуючи стор.207, опишіть вроджені реакції, які визнаються спадковістю та не потребують спеціального навчання. Наведіть приклади. 
Опишіть набуті реакції, які формуються на протязі життя поступово з накопиченням індивідуального досвіду. Наведіть приклади.
2. Вивчіть Форми поведінки тварин табл.21 стор.208.
Змоделюйте ситуацію, яка ілюструє дану поведінкову реакцію.
3. Випишіть що таке Поведінковий акт стор.208 та опишіть мал.188.
4. Роль стимулів в поведінкових реакціях тварин. 
Чому жовті дзьобики пташенят є пусковим стимулом для батьків?
Горобці
Чому червона пляма на дзьобі чайки - пусковий стимул для пташенят?
Срібляста чайка: опис, розмноження і цікаві факти - Природа - 2020
Якщо ви можете дати відповіді на ці питання, це означає, що вам зрозуміло що таке Пусковий стимул.
Діяльність: стор.210 роздивіться фотоілюстрації та заповніть таблицю Визначення форм поведінки тварин.
Якщо вам це вдалося, ви - молодці! Гарно попрацювали!
Д/з: параграф 48, який допоможе вам виконати всі завдання. 
    Спостеригайте за домашніми улюбленцями! Це дуже цікаво!